Рекламите преди век: домашен цяр, познат от 50 г., втвърдява меко месо и закрепва нервите (Снимки)

Изложба на Държавния архив събра над 900 печатни реклами от 1910 до 1947 г.

Суха паста - единственият рушител на зъбния камък. Икономична и с действителен резултат, идеално механическо чистене. Още след първото употребление зъбите ви ще бъдат чисти и бели. Венците ще се затвърдят и устата ще добие приятен дъх. Само личният опит ще Ви увери в това.

***

Най-голям избор от ДАМСКИ ШАПКИ ще намерите в магазин “Мод де Пари”.

Всеки 3 дни пристигат от Париж нови модели. Задоволява се и най-изтънченият вкус. Цени конкурентни.

***

Здрав и мощен като лъв,

между живите си пръв!

Иде старост - тъмна доба,

после - сянката на гроба!

За да имаш мир ти вечен,

застраховай се, човече!

(Реклама на застрахователно дружество “Витоша”)

Ето такива са били печатните реклами между 1910 и 1943 г., показани в изложбата “Рекламата е душата на търговията”, в която са събрани 900 търговски съобщения от онова време. По стил и настроение те са различни от съвременните, а изложени заедно, пресъздават обществото ни някога. Модерно, елегантно и симпатично, то е обичало да слуша радио, да танцува, да се забавлява, да пътува. На Лъвов мост са се продавали билети за презокеански параходи, за пътуване по Дунава и с аероплан.

Оказва се, че бабите ни са готвели в йенско стъкло, използвали са хартия за печене, гълтали са хапчета за отслабване, къдрели са се с апарат, който гарантира буклите за 6 месеца, а през лятото са се мажели със слънцезащитен крем. Ползвали са и домашен цяр, познат от 50 години, който “втвърдява меко месо и закрепва нервите”. Разглеждайки изложбата, посетителят разпознава имената на световни фирми, които както тогава, така и сега присъстват на българския пазар.

Експозицията е подготвена от Държавен архив – София. До 14 октомври може да бъде видяна в изложбената зала “Архиви” на ул. “Московска” № 5 всеки работен ден между 10 и 18 ч. Входът е свободен.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене