Учреди се Национална камара на автосервизите в България

По време на Автосалона в Интер Експо Център, бе представена новоучредената Национална камара на автосервизите в България (НКАБ). Учредители на сдружението са 5 браншови организации, които на практика обхващат почти всички дейности по сервизиране и поддръжка на автомобила: Съюзът на механичните автосервизи, Асоциацията на авторепаратурните сервизи, Асоциацията на автогаз-сервизите, Асоциацията на фирмите работещи с автогуми и Съюзът на ключарите и автоключарите в България.
Общата цел на камарата е запълването на законово-нормативния вакуум в автосервизния бранш – липсата на правила и законова рамка, регламентиращи авторемонтната дейност, заяви Владимир Дочев, председател на УС на Национална камара на автосервизите в България. „Повишава са броят на пътните инциденти, причинени от неизправни автомобили, поради неправилни и некачествени ремонти и поддръжка, извършени от нискоквалифициран персонал и с резервни авточасти със съмнително качество. Има огромен брой сервизи, работещи в „сивия” сектор, които предлагат услуги със съмнително качество и не поемат гаранции за извършената дейност“, подчерта Дочев. По думите му България остава единствената страна в Европа, в която ремонтът на изключително отговорни системи и агрегати в автомобила (кормилна, спирачна и др.) често се извършва от неправоспособни и несертифицирани механици, което нерядко води до тежки последици. Владимир Дочев допълни, че се наблюдава тенденция към занижаване престижа на професията автомеханик, липсват добре подготвени и мотивирани специалисти, които да отговорят на нуждите на бързоразвиващия се автомобилен сектор. Затова Националната камара на автосервизите в България възнамерява да действа като обединител на усилията за повишаване на пътната безопасност в България. Камарата е отворена структура и в нея могат да членуват всички фирми, работещи в авторемонтния сектор.
Атанас Генов, председател на Национална асоциация на сервизите, извършващи авторепаратура, сподели, че целта на камарата е да подпомогне изграждането на общественото доверие в бранша - качествени ремонти от квалифицирани специалисти и респективно отговорността за пътната безопасност да остава само у водача.
България е на първо място по замърсяване на въздуха вследствие на стария автомобилен парк и на първо място (за съжаление в негативен аспект) по брой загинали вследствие на пътнотранспортни произшествия на 1000 души. Това заяви Татяна Груева - изпълнителен директор на Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), която също подчерта колко важно е техническото състояние на автомобилите да е на ниво. Затова от ААП от години работят за регламентиране на сервизната дейност и въвеждане на регистрационен режим на фирмите в бранша. „Некачествено извършваните ремонти и техническо обслужване на пътните превозни средства е един от факторите с висок риск за безопасността на движението по пътищата и опазване на околната среда. Много от ремонтите на автомобили се извършват от квартални, нерегистрирани и полулегални сервизи, които в по-голямата си част не познават и не спазват изискванията на производителите за техническо обслужване на автомобилите, както и не носят никаква отговорност за качеството на извършените ремонти и последствията от тях“, подчерта още Груева. По думите й регистрационният режим ще позволи последващ контрол от страна на компетентните органи и ще се подобри техническото състояние на парка, което е пряко свързано с безопасността. „От друга страна, това би дало възможност на потребителите да имат информация къде се намира сервиза, каква е неговата дейност, че е легален и че ремонтът ще има гаранция“, допълни още изпълнителният директор на ААП Татяна Груева.
Владимир Илиев – председател на Българска федерация по автомобилен спорт благодари на браншовите организации за обединяването на усилията им и каза, че един от важните въпроси по темата е къде получават квалификацията си монтьорите в сервизите. Румен Дунев от Съюза на автосервизите обърна внимание на заявеното желание НКАБ да обучава настоящи ученици от специализираните гимназии с цел квалификация и реализация на бъдещи специалисти в бранша.
За постигане на целите си камарата ще съдейства за създаване и поддържане на Централен професионален регистър на автосервизите в България, ще представлява своите членове и защитава в съответствие с националното законодателство професионалните им интереси, ще дава становища и участва в изготвянето на нормативни актове за бранша, ще подпомага разработването на специализирани стандарти за бранша, ще разработва кодекс на професионалната етика в автосервизния бранш, ще работи за недопускане на нелоялна конкуренция и неравнопоставеност между своите членове и ще организира провеждането на курсове за повишаване квалификацията на кадрите и др.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници
3 причини, поради които умните жени предлагат да платят сметката
Извратената истина за това защо жените казват „да“ на секса, когато имат предвид „не“
Селин Дион проговори за болестта си след завръщането си в шоубизнеса

Напишете дума/думи за търсене