Мерцедес от 1951 г. бе избран за най-добър на ретро парада в София

Евгени Мутафчиев от Перник получава купата за най-добра кола на конкурса за елегантност на ретро парада - Mercedes 220S/W187 от 1951 г.

Над 200 коли взеха участиe в 29-ото издание на ретро парада на жълтите павета на площада пред храм-паметника “Александър Невски” в София за радост на хилядите почитатели на този вид автомобили и стотиците туристи в столицата. За първи път 32 от участващите машини се пуснаха и на конкурса за елегантност. За най-добра кола на шоуто журито определи Mercedes 220S/W187 от 1951-а, собственост на Евгени Мутафчиев от Перник. Същата кола взе приза и в категорията “Следвоенни лимузини”. Наградата на публиката отиде при Jaguar Hot Rod на СК БАС. Уникалният автомобил е направен по специалните изисквания на собственика с английски части и е сглобяван в България. Тази кола спечели купата и в категорията “Хоби клас”. За най-автентичен автомобил бе определен Mercedes 560 SEL от 1988-а. Собственикът Марин Митев каза, че е спечелил возилото на търг в Германия, но въпреки това сега цената му е 4 пъти по-висока.
В категорията “Довоенни автомобили” за най-добър бе избран Mercedes 170 V от 1937 г. на Георги Пъшев. При следвоенните купета най-голямата купа отиде при “Ретро тим Агресия” с Renault Bulgaralpine. С подобен автомобил легендарният рали състезател Илия Чубриков е печелил десетки състезания.
В категория “Следвоенни кабриолети” първи стана Volkswagen Karman Ghia от 1959 г. Собственикът Димитър Димитров обясни, че колата е стояла 25 години под един навес в двора на родната му къща. След като баща му починал, решили с брат му в негова чест да рестарират колата, което им отнело 4 години.
В същата категория на трето място се класира Skoda Felicia от 1960-а на Александър Александров, който гордо показваше оригиналната сервизна книжка на колата, взета директно от Чехия. първият собственик на возилото е роден през далечната 1909 г.
Първи при източноевропейските автомобили стана “Варшава” от 1956-а.
Овации предизвика и Goggomobil TS 250 от 1963-а. Мъникът с 250-кубиков двигател с мощност 30 к.с. се класира трети при следвоенните купета.

Този рядък Goggomobil събра погледите с малките си размери. Въпреки това колата има пейка отзад, а вратите се отварят обратно на посоката на движение.
Този рядък Goggomobil събра погледите с малките си размери. Въпреки това колата има пейка отзад, а вратите се отварят обратно на посоката на движение.
В категорията “Довоенни автомобили” за най-добър бе избран Mercedes 170 V от 1937 г. на Георги Пъшев.
В категорията “Довоенни автомобили” за най-добър бе избран Mercedes 170 V от 1937 г. на Георги Пъшев.
Първи при източноевропейските автомобили стана “Варшава”, произведен през 1956 г.
Първи при източноевропейските автомобили стана “Варшава”, произведен през 1956 г.
За най-автентичен автомобил бе определен Mercedes 560 SEL от 1988-а.
За най-автентичен автомобил бе определен Mercedes 560 SEL от 1988-а.
Наградата на публиката отиде при Jaguar Hot Rod.
Наградата на публиката отиде при Jaguar Hot Rod.
Renault Bulgaralpine от 1967 г. спечели в категорията на следвоенните купета.
Renault Bulgaralpine от 1967 г. спечели в категорията на следвоенните купета.
Собственикът на това бъги с двигател на "Трабант" го е сглобявал цели 8 години.
Собственикът на това бъги с двигател на "Трабант" го е сглобявал цели 8 години.
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене