Ива Александридис - първата българка със своя марка в “Хародс”

Ива ръководи козметичната компания едва от няколко години, а вече продуктите  се предлагат в над 60 държави по цял свят.

Козметичните ѝ продукти се продават в над 60 държави по цял свят

“Хародс” е един от най-големите и най-популярни магазини в света и е сред най-прочутите забележителности на Лондон, наред с Биг Бен и сградата на Парламента. Там се предлагат само изключително скъпи и популярни марки, а да се озове нова компания между тях, е почти невъзможно. Това обаче се случва на Ива Александридис и нейната козметична компания 111 skin. Тя е единствената българка, успяла да стъпи на този пазар, нещо повече, бизнесът ѝ тръгва именно оттам.

През 2012 г. получава два рафта в “Хародс”, на които да разположи своите продукти, днес те се предлагат в над 60 държави по цял свят. Всяка година оборотът на компанията се удвоява, като за миналата е бил 4 милиона паунда. Зад това стои денонощна работа, специално отношение към клиентите, етика в офиса, хиляди прелетени километри и много късмет. За продуктите на 111 skin пишат в модни библии като “Гламур”, “Вог”, “Харпърс базар”, “Венити феър”, използват ги много от световните топ гримьори. А снимки с маските, произвеждани от компанията, в инстаграм си пускат красавиците от ревютата на “Виктория Сикрет”.

Преди да се установи зад граница, Ива Александридис учи в столичното 105-о СОУ “Атанас Далчев”, с профил италиански език, където е в един клас с Жени Калканджиева. Висшето си образование записва в САЩ. Следва в Сан Франциско международен бизнес и магистратура електронна търговия. Известно време работи в Силициевата долина, след което с приятели се мести в Маями. Там живее две години и се занимава с недвижими имоти.

Случайността я среща

с бъдещия ѝ съпруг

Янис Александридис. Пътувал за каранавала в Бразилия и минал през Маями заради парти на свой приятел. Запознали ги общи близки. Той е грък, също учил в Щатите, но по това време вече живеел в Лондон. Впечатлен от българката, започнал да ѝ звъни непрекъснато и все я канел да му отиде на гости във Великобритания. Един ден, на връщане към България, Ива все пак решила да го посети и оттогава вече 15 години са заедно.

Когато се преместила в Лондон, първите година-две се нагаждала към новото място. Пристигнала от Маями, където е топло и винаги слънчево и се сблъсква с мрачно и доста неприветливо време. “Не знам Янис как ме издържаше, всяка сутрин се оплаквах, че няма слънце”, смее се сега Ива. Имат две момчета - Арис, на 12 г., и Александър, на 7 г.

До създаването на козметичната компания се стига покрай работата на съпруга ѝ - успешен пластичен хирург. Сред клиентите му има доста популярни личности, но етиката не позволява да говори за тях. Често го канят и в различни тв предавания, където дава професионални съвети. Клиентите му са много ангажирани и държат след интервенциите бързо да се възстановяват. Известно време използвал американски кремове, които давал на пациентите си, след като приключи с работата си, но не бил доволен от резултатите. “Един ден майка ми се обади и каза, че е попаднала на много добра натурална козметика. Свърза се със собствениците - двама химици, които навремето са работили в институт към БАН, правили са продукти за НАСА, храна за руските космонавти”, разказва Ива. Въпросните химици се заинтересували от работата на Янис и поискали да се срещнат. На срещата в Лондон донесли колагенова гъбичка, която се слага на рани и помага за бързото им възстановяване. Предложили му да я патентова и лансира в Англия. “Отговори им, че трябва да се свържат с фармацевтична компания, но поиска да направят нещо подобно, но под формата на лосион - да помага за бързото възстановяване на тъканите. Даде им своите идеи за съставки, те добавиха техните и създадоха крем, който Янис дава безплатно на пациентите си след интервенция.” Интересът към продукта е голям и негова клиентка разказала за него на свои познати в “Хародс”. Оттам пък се свързали с Ива и съпруга ѝ и

поискали цялата

им маркетингова

стратегия

“Направихме презентация с 6 продукта, но преди това работата с химиците и клиничните проучвания във Франция отнеха около две години. За място в “Хародс” се явиха около 50 компании и избраха нас”, спомня си Ива. Съдбоносното обаждане се случва на 18 януари 2012 г., а с него им се отварят и вратите към света.

С времето асортиментът се увеличава и компанията, с която изцяло Ива се занимава, произвежда всякакви серуми, кремове и маски за поддържането на прекрасен външен вид. “Янис работи в клиниката си, но прави формулите за съставките”, обяснява успешната бизнесдама. Една от най-важните съставки, с които стартират, е Н-ацетил цистеин, който стимулира производството на глутатион - най-мощния антиоксидант в организма.

В началото продажбите в “Хародс” през първите две години възлизат на 150 хиляди паунда. Сега продуктите са изложени на голяма гондола и оборотът е над 1 милион годишно, като компанията е в челните места по продажби при второто ниво козметични компании.

Продуктите се предлагат и в друг прочут магазин - “Барнис” в САЩ. Там ги вижда собственикът на най-голямата търговска верига в Сингапур. “Впоследствие ни разказа, че е скептик по отношение на кремовете, но бил впечатлен от нашите при демонстрацията, която му направили в “Барнис”, и за първи път си купил такива продукти. Взел също за жена си и поискал да представя нашата козметика в своите магазини”, разказва Ива. 111 skin има в редица европейски държави, в Австралия и Азия. Един от най-популярните онлайн магазини net-a-porter също предлага продуктите на Ива, които

вече са над 30

различни вида

Първоначалната серия все още се произвежда в България и бизнесдамата винаги го подчертава пред клиентите си. Останалите продукти се правят в различни точки на света, голяма лаборатория имат и в Лондон. Нашумелите напоследък маски, с които се снимат топмоделите, пък се правят в Южна Корея, единственото място, където има такава биоцелулозна технология на базата на стволови клетки.

Отскоро Ива Александридис има още един повод за гордост. Получили имейл от хотела, в който е сниман филмът “Хубава жена” в Лос Анджелис, със запитване за спа продукти. След като изпратили своя асортимент, ги поканили на среща. В момента цялото спа на прочутия хотел е заредено от компанията на българката. “Всичко се случва, без ние да търсим тези контакти. Никога не сме плащали и за реклама, популярните личности сами ни търсят и искат да си вземат от нашите кремове и маски. Не съм мислила, че ще се превърне в международен бизнес и ще работя по 24 часа в денонощието”, казва Ива. В момента времето ѝ е разделено между Лондон и всякакви точки по света, до които непрекъснато лети по работа. Щастлива е, че обикновено пътуват двамата със съпруга ѝ, а често вземат и децата с тях, така че семейството почти не се разделя. Но признава, че голяма заслуга има и майка ѝ, която винаги е насреща, за да помага с двете момчета. Последната идея, върху която се работи в компанията, е разработката на декоративна козметика. Разговарят с трима световни топгримьори, които ще им помогнат тази линия да се осъществи.

Янис Александридис е суперуспешен пластичен хирург.
Янис Александридис е суперуспешен пластичен хирург.
Топмоделът Роузи Хънтингтън-Уайтли често публикува в профила си в инстаграм снимки с маските на 111 skin. Миналото лято тя роди момченце от актьора Джейсън Стейтъм.
Топмоделът Роузи Хънтингтън-Уайтли често публикува в профила си в инстаграм снимки с маските на 111 skin. Миналото лято тя роди момченце от актьора Джейсън Стейтъм.
Вдясно - манекенката на “Виктория Сикрет” Жозефин Скривър с черна маска за под очите.  СНИМКА: ИНСТАГРАМ
Вдясно - манекенката на “Виктория Сикрет” Жозефин Скривър с черна маска за под очите. СНИМКА: ИНСТАГРАМ

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Подкаст: Нели Хаджийска: Благодарна съм на "старата" Нели, без нея нямаше да стигна до тук
Кои мъже имат успех сред жените според Камасутра
Защо не бива да държим крема в банята
Без такива "комплименти" на мъжа
Защо жените искат непознати любовници

Напишете дума/думи за търсене