Тест на колата с най-мощния дизелов двигател в света: BMW М 550d xdrive туринг

Преди 35 години BMW бе една от първите компании, която дръзна да въведе в премиум класа дизеловите двигатели. В наши дни баварците продължават да пишат истинска нафтова автомобилна история, вече съобразена със строгите екологични изисквания на Европейския съюз с технологиите AdBlue и Speicherat.

През 1983-а супермодерното за времето си BMW 524td предизвика фурор сред бензиновите си съперници със 115-те коня по капака и 210 Nm. Тогава моделът, рекламиран като “най-бързият дизелов седан в света”, се нуждаеше от 12,9 секунди за да набере от 0 до 100 км/ч.

Старият нафтов

баварец пушеше

като ТЕЦ,

работеща

с въглища,

и харчеше между 13 и 15 литра на сто.

35 години по-късно имах късмета да се кача зад волана на комби шедьовъра BMW М 550d xdrive с най-мощния и модерен дизелов двигател в света, който някога се е вграждал в сериен модел.

Ами да си призная, на такъв автомобил трудно ще намерите кусури освен височката цена и факта, че дори и от този нафтов агрегат не може да извадите същия гърлен звук като от бензинов мотор. Оттук нататък може да се напишат и кажат само суперлативи за въпросното BMW М 550d xdrive туринг.

Бруталният дизелов шестцилиндров двигател

има мощност

400 к.с. и въртящ

момент 760 Nm Освен това разполага с цели 4 турбини. Само цифрите го правят истински шампион. 400-те коня са налични при 4400 оборота, а 760-те нютонметъра - в диапазона от 2000-3000 об./мин! Още нещо - трилитровият V6 дизелов мотор още при 1000 оборота има на разположение 450 Nm въртящ момент! Откачена работа!

Това прави от колата един истински терминатор на пътя.

При движение по магистрала с максимално разрешената скорост от закона разходът на нафта отчете 7,9 л на сто. При шофиране по обикновен път падна с половин литър.

Естествено, обозначението М далеч не засяга единствено двигателя.

Автомобилът е

по-нисък с 10 мм

и предлага Dynamic Damper Control като опция. Чрез него става възможно идеалното регулиране на характеристиките на амортисьорите, като подобрява комфорта и динамиката на шофиране. При спортните режими на каране пружините автоматично се затягат.

От BMW са пипнали 8-степенната автоматична скоростна кутия така, че да не бъде изключително брутална колата при влизане в спортния режим. По отношение на удоволствието от шофирането може да се каже, че това е един от най-добрите дизелови автомобили, които можете да карате днес. Ниският център на тежестта и по-малкото тегло

правят колата

изненадващо

гъвкава за

размерите си Адаптивното пневматично окачване може и да се “чуди” понякога какво го чака при по-остро влизане в завой, но интегрираното активно кормилно управление гарантира, че тази 5-метрова лимузина ще влезе и излезе от виража стабилно като по релси.

От място до 100 км/ч тежащото близо два тона “семейно” комби ускорява за 4,4 секунди. Но силата на най-мощният дизелов двигател в света не свършва дотук. Като едно типично беемве, то реагира мигновено на натискането на педала на газта, като колкото е по-голяма скоростта, толкова “по-хубаво му става”!

Не призовавам към състезания по родните пътища и магистрали, но в рамките на допустимите скорости по аутобана от порядъка на 140-150 км/ч “петицата” само “леко е загряла” и няма и намек за каквото и да е “задъхване”. Имайте предвид, че коли като BMW М 550d xdrive туринг са направени така, че на германските аутобани да се чувстват комфортно в крайната лява лента дори и в компанията на ламборгинита, поршета и ферарита.

Мощността се предава на четирите колела от 8-степенна автоматична скоростна кутия, която така е настроена, че в режим “спорт” колата да е още по-неудържима.

Във вечерното неделно задръстване по магистрала “Хемус” даже успях да изпробвам и полуавтономните функции на беемвето, снабдено с уникално комфортни седалки, облечени със скъпа перфорирана кожа.

Достатъчно е да натиснете едно от копчетата в лявата част на волана и колата не само ще спира сама, но и ще се движи в очертанията на лентата на движение на зададена от вас дистанция със самостоятелно въртене на волана.

В случая се включват куп съвременни системи, които предлагат подпомагане при кормилното управление и поддържане на лентата от най-ниска скорост до 210 км/ч. Е, засега се задоволих с автономно шофиране със скорост от порядъка на 10-20 км/ч.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Тарантино се отказа да снима филма The Movie Critic - последен за кариерата му
Интересни факти за зодията ви
Йорданка Христова празнува 60 г. на сцената с концерт в Античния театър
Защо мъжете заспиват след оргазъм?
"Де е България?" – революционен финал от Миро и Маестрото в зала "Арена София"!

Напишете дума/думи за търсене