Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Sumitomo Corporation е класирана в списъка на Fortune Global 500 и е един от най-големите бизнес конгломерати в Япония. Със своята глобална мрежа в 65 страни и повече от 800 дъщерни дружества по целия свят има доверието на клиенти и партньори в най-различни индустрии. Sumitomo се занимава освен с автомобили, но и с метали, минерални ресурси, енергетика, химикали, медии, инфраструктурни предприятия, както и много други.

- Г-н Ишида, повече от една година сте на българския пазар. Как оценявате присъствието на Sumitomo тук?

- Инвестицията е в началото си, така че ще се въздържа да правя оценка на този етап. Със сигурност мога да кажа обаче, че “Мото-Пфое” е една велика марка и разпознаваем бранд. Освен че се радваме на партньорството си с “Мото-Пфое”, наблюдаваме, че България, въпреки че е много малка държава, е много стабилна и хората са много-много мили и приятни. Sumitomo Corporation Europe оценява България като една от страните с огромен потенциал в региона на Източна Европа, където и търси нови възможности за бизнес. Понастоящем SumiAgro Europe, която е дъщерно дружество на Sumitomo Corporation Europe, осъществява селскостопански химически бизнес в България. “Мото-Пфое” е първата ни компания, свързана с автомобилостроенето от 2002 г. насам. Отворени сме да поемаме нови възможности в България. Искаме бизнесът на “Мото-Пфое” с наше участие да се разраства.

- Как ще се разраства този бизнес? До края на годината ще отворите още един нов комплекс - този в Пловдив...

- Принципно инвестиции се правят при много подробен анализ според изискванията и нуждите на клиентите. Точно това направихме, преди да решим да изградим шоурума на Volvo в София, както и във Варна и в Пловдив. Sumitomo Corporation вярва в по-нататъшния растеж на автомобилния сектор в България и поради това ще продължи да инвестира в търговската мрежа на “Мото-Пфое”. Какво предстои?

Търсим нови възможности,

но те трябва да бъдат обект на много сериозен анализ, като трябва да се вземат предвид макроикономическите фактори на страната. Въртят се няколко идеи. След като сме готови с плана на следващата инвестиция, ще трябва да протече кръг от консултации със Sumitomo Corporation Europe. Като цяло, ако ръководният екип на “Мото-Пфое” реши, че някоя инвестиция е жизненоважна, няма да пречим, а ще подкрепим подобна инициатива.

- Защо Sumitomo инвестира в “Мото-Пфое”?

- “Мото-Пфое” се стреми да реализира 360-градусов бизнес модел, като услугите на компанията не се ограничават само до продажби и следпродажбен процес, а обхваща и лизинг, автомобилно застраховане, продажба на употребявани автомобили, аксесоари, гуми и всичко, свързано с автомобила. Sumitomo вярва, че този бизнес модел има значителна стойност като най-добра практика. От създаването си “Мото-Пфое” допринася не само за нуждите на клиентите, но и за обществото чрез различни дейности, като подпомагане на сираци, които завършват средното си образование, в полза на тяхното по-нататъшно университетско образование, както и финансиране на проекти за опазване на околната среда и културните ценности в България. Sumitomo споделя същата бизнес етика като “Мото-Пфое”. Тя се изразява накратко във фирмената философия: “Търси полза за себе си и за другите, частните и обществените интереси са едно и също”, чрез което Sumitomo се стреми да постигне устойчив растеж в обществото.

- Ще предлагате ли още марки в България?

- Ако има шанс и възможност, ще предложим нови марки. Такава, която предлага висококачествени коли и услуги. В България обаче няма световна марка, която да не е представена. Ако изникне такава възможност, със сигурност ще се възползваме.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене