Откриха две близначки на Земята. Ако имат обитатели, ни виждат
20 Юни 20192170

Земята си има две нови близначки. Това са две екзопланети, на които потенциално би било възможно съществуването на живот.

Те се намират на сравнително малко разстояние от Слънчевата система. Като, разбира се, се има предвид представата за разстояния във Вселената.

Двете планети са разположени на 12 светлинни години от Слънчевата система и обикалят в орбита около червеното джудже Тийгарден, предаде vesti.bg.

Ако на тези две планети случайно има живот, то техните обитатели биха имали възможността да видят Земята, когато тя преминава пред слънчевия диск на нашата звезда.

Откритието е описано в направеното астрономическо проучване, подкрепено от университета в Гьотинген, Германия.

„Целта на проекта е да открием планети от земен тип, които обикалят около малки звезди в близост до Слънцето”, казва Луиджи Манчини, един от авторите на проучването.

Двете екзопланети, кръстени Тийгарден В и С, правят една пълна обиколка около своята звезда за съответно 4,9 и 11,4 дни.

Звездата Тийгарден, открита през 2003г., е червено джудже, най-разпространеният вид звездa в Млечния път.

Тийгарден е 10 пъти по-малка от Слънцето, 1500 пъти по-бледа, а температурата ѝ е около наполовина по-малка от тази на нашата звезда.

„Открихме двете планети след три години, прекарани в изследвания и проучвания. Използвахме техниката на Доплер, изследвайки промяната в радиалната скорост на Тийгарден В и С”, споделя Манчини.

„Тези две планети са може би едни от най-близките по структура до Земята, откривани до този момент”, добавя ученият.

„Тийгарден В например има най-голям коефициент на прилика със Земята от всичките над 4000 екзопланети, регистрирани досега.”

И двете планети, които обикалят около Тийгарден, се намират в обитаема зона, позната сред учените и като „Зона на Златокоска”, където температурата е подходяща за развитието на живот и съществуването на вода в течно състояние.

Бъдещите цели на учените са свързани с по-задълбоченото изследването на тези две планети и тяхното детайлно наблюдаване през едни от най-добрите земни телескопи.

„Ще се опитаме да разберем дали имат атмосфера и ще търсим наличието на молекули, които биха подсказали за евентуалното присъствие на живот

Моника Валериева се снима гола в тоалетната

Плеймейтката Моника Валериева отговори на хейтърите си с провокативна снимка в инстаграм акаунта си. Тя се снима чисто гола върху тоалетната чиния (като изключим сребърните ѝ токчета) и отдолу написа на английски език: “Намерих най-доброто място, за да отговоря на всички вас, които коментирате живота ми, без да съм ви молила”.

Петя Дикова посреща за първи път празника като майка

Чаровната тв водеща в момента не е на екран, не само защото предаването COOL...T по Би Ти Ви е в летен отпуск, а защото сега изживява най-сладките мигове в живота си - тези на майка. Тя роди сина си Александър в края на април, а от около две години е и в ролята на любима жена и муза на поета Илиян Любомиров.

Лора Крумова без големи партита, само с най-близките си на рождения си ден

Телевизионната журналистка Лора Крумова няма специални планове за това как да отбележи рождения си ден. Със сигурност не смята да събира много приятели, а да бъде само със семейството си. През септември миналата година тя роди второто си дете - момиченцето Мина. Крумова има и син на име Явор от мъжа до себе си Сотир. Желаем ѝ много здраве!

Антон Хекимян се разходи в Истанбул, Мира Добрева не само почива, но и работи на нашето море

На туристическа разходка и на почивка на море се отдадоха лица от екрана. Водещият на сутрешния блок на Би Ти Ви Антон Хекимян излезе в отпуск за 3 седмици и отпътува на юг, като не пропусна да покаже колко красиво място е избрал за своята ваканция. Миналата седмица беше в Истанбул, като първо посрещна големия празник Успение на Света Богородица

Ето какво крие в чантичката си кралица Елизабет Втора

Кралският биограф Сали Бедел Смит разказа какво носи в чантата си британската кралица Елизабет II, съобщи вестник The Sun. Според писателя, кралицата винаги носи очила за четене, ментови бонбони, писалка, червило и малко огледало. След всяко хранене тя вади червилото от чантата си и маже устните си.

Кристиан Костов на разходка по Таймс скуеър в Ню Йорк

Певецът Кристиан Костов вече от няколко дни е в Ню Йорк. “Много е скъпо да живееш в Манхатън, но моите приятели мило ми позволиха да остана при тях и не мога да им бъда по-благодарен”, написам когато пристигна в Голямата ябълка Костов. Наскоро се разходи и из бляскавия Таймс скуеър, а след това посети Американския музей по естествена история.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★★

Японски, руски и еврейски мафиоти в престрелка за диаманти в България Яна Маринова е секретарка на еврейски филмови продуценти, а София Бобчева - мацка от 80-те години. Двете са част от екипа на новия филм “Екшън”, който зрителите ще видят наесен по кината. Сюжетът се заплита през историята на три хлапета,

Обратно начисляване на ДДС, а не нулева ставка за плодове, зеленчуци и мляко, предлага министерството на земеделието Министерството на земеделието и храните иска обратно начисляване на ДДС за плодове, зеленчуци и мляко. За целта от ведомството са изпратили официално искане до Министерството на финансите.

За няколко часа вчера масирана акция за бомбени заплахи  Атаката идва от чужбина  Подателят ползвал гугъл транслейт  В същия ден подобни заплахи са били изпращани до медии и аерогари в други европейски държави “Честит полет” пожелаха с писмо до “24 часа”, няколко други медии и почти всички летища в държавата представили се за терористи.

Дембеле аут за 5 седмици

Божигол близо до "Ризеспор"

Българският нападател Валери Божинов е много близо до трансфер в турския елитен клуб "Ризеспор", съобщава вестник "Фотомач". Божинов е опция за атаката на тима, който има проблеми в тази позиция,

Мистър Дупе се прави на инвалид

Българският Мистър Дупе Атанас Михайлов се прави на инвалид. Тв водещият паркира скъпия си автомобил на място, обозначено за хора с увреждания, видяха папараците на "България Днес".

Шехтова в топформа

В топформа е бившата манекенка Анна Шехтова. Балдъзата на Таки не старее, а се подмладява с всеки изминал ден, видя "България Днес". Блондинката бе уловена от папараци на вестника,

Николета Лозанова и сестра й се препичат по монокини

Николета Лозанова сподели провокативен кадър със сестра си в инстаграм. Двете са се излегнали по монокини край басейн в популярен комплекс. Само за 4 часа снимката събра над 18 000 харесвания.