Два изчезнали човешки вида открити в съвременно ДНК
17 Юли 2019770

Когато съвременните хора започнали да се появяват из Африка и да се разпространяват из Евразия, се натъкнали на много места заети от по-стари хоминиди, като неандерталците и Денисовия човек, които обаче се оказали приятелски настроени към новите си съседи – доказателства за това се съдържат в ДНК-то ни дори днес. В същото време откриваме и нещо странно – следи от древни, непознати хоминиди, невиждани до момента, пише haskovo.net.

Всички тези архаични групи били широко разпространени и разнообразни в генетично отношение, и оцелели във всеки един от нас. След като анализирал внимателно съществуващата литература до момента, екип учени от Университета на Аделаида открил двама подобни “призрачни” предци в съвременната ДНК. Първият бил идентифициран в евразийска ДНК с помощта на изкуствен интелект, а откритието му бе широко отразено в медиите през тази година.

За втория бе съобщено миналата година: мистериозен, неубедителен, генетичен отпечатък, открит единствено в населението на Флорес, Индонезия. Оказва се, че се различава от съвременната човешка ДНК, подобно на ДНК-то на неандерталците или денисовите хора. Анализирайки внимателно тези генетични отпечатъци, биолозите успели да проследят кога и къде се е получил инбридингът. Цялото съвременно население съдържа около 2% неандерталско наследство, което означава, че смесването на неандерталците с предците на съвременните хора е станало скоро след като са напуснали Африка – вероятно преди около 50 -55 000 години, някъде в Близкия Изток. С преместването на съвременните хора още по на изток, през островите около Югоизточна Азия, те се натъкнали и на други групи. Поне три други архаични групи хора били населили района, а предците на съвременните хора се смесили с тях преди архаичните хора да изчезнат, смятат учените. Една от тези групи са денисовите хора. Останалите две си остават мистерия. Първите неизвестни изчезнали хоминиди, наречени EH1, били приблизително еднакво отдалечени в генетично отношение от денисовите хора и неандерталците. Предците на всички азиатци и австрало-папуанци се смесили с EH1, което довело до 2.6 – 3.4% общо родословие.

Това наследство в момента не е толкова силно, но генетичният сигнал все още може да се проследи в ДНК-то на австралийските аборигени, източноазиатците и местното население на Андаманските острови. Това навело учените на заключението, че EH1 вероятно са населявали район в Северна Индия, където групата съвременни хора се натъкнала на тях. Съвременните хора се смесили и с денисовите хора поне на няколко места – Източна Азия, Зондския пролив и Филипините.

Райън Гигс към брат си: Исках само секс с жена ти!

Райън и Родри Гигс не си говорят осем години след огромния сексскандал, който разтърси фамилията. През 2011 г. стана ясно, че легендата на "Манчестър Юнайтед" е имал връзка със съпругата на брат си Наташа в продължение на цели осем години. След разкриването на аферата семействата на двамата напълно се разбиха,

Алекс Сърчаджиева заведе дъщеря си в Рим

С почивка във Вечния град се поглезиха актрисата и тв водеща Алекс Сърчаджиева и дъщеричката ѝ София. Двете не пропуснаха да се снимат пред най-големите забележителности на италианската столица, а в коментари приятели и почитатели на Сърчаджиева им пожелаваха приятно прекарване и отбелязваха колко детето прилича на покойния си баща - актьора Иван

Първата жена на Веселин Маринов смути сайт с близостта си до президента Радев

Дългокрака блондинка шашнала министрите и съветниците им на срещата с президента Радев за водната криза на "Дондуков"2, написа сайт и се загрижи за близостта на въпросната особа с Румен Радев като дори ожали Десислава Радева. Въпросната блондинка е  Мария Маринова - главен експерт в дирекция "Протокол" в администрацията на президента

Бербо позлатен в Англия

Димитър Бербатов отново е част от звезден отбор от Висшата лига на Англия! Българинът ще работи като футболен анализатор заедно с Алън Шиърър, Джърмейн Джинас, Петер Шмайхел, Хари Реднап, Глен Ходъл, Тиери Анри и Питър Крауч. Берба е ангажиран от компанията "Амазон", която се сдоби с правата за излъчване на 20 мача от Висшата лига

Осиновената дъщеря на Гена Димитрова: Тежеше й, че не чу от мен “майко”

На 14 декември се открива паметна плоча пред дома на оперната прима във Виена Преди няколко месеца една жена събира подписи от жителите на стара виенска сграда. Така иска разрешението им на блока да бъде поставена паметна плоча на прочута българка. Австрийците не само се подписват безпроблемно, а дори се радват на идеята

Арест за Лана

Съпругата на българския кечист Александър Русев - Лана, и любовникът й Боби Лешли бяха арестувани. Това стана по време на шоуто на Световната федерация по кеч Monday Night Raw. Лешли, който е най-големият враг на Русев, се би с бившия ММА боец Кевин Оуенс. Сблъсъкът завърши с намесата на две от новите звезди на федерацията Ц албанците Резар и

Здраве: ★★★★ Любов: ★★★★★★
Късмет: ★★★★ Работа: ★★★★

Двама млади българи пътешестват из Европа благодарение на инициативата DiscoverEU   Вероятно мечтата на мнозина е да пътуват безплатно, да опитат чуждестранна кухня и да се запознаят с историята и забележителностите на други държави. Тя се сбъдва за Спас Николов и Рафаела Иванова, които са сред победителите на инициативата DiscoverEU

“Аз, виртуалният астронавт” - книгата на българина Светослав Александров, вече е в Космоса. Тя трябваше да излети на 25 ноември, но след леко забавяне по технически причини отпътува в петък сутринта в 10,18 ч. наше време. Тогава от космодрума на полуостров Махия в Нова Зеландия излетя американската космическа ракета “Електрон”

Абсолютен женкар и всеизвестен любовник - легендарният актьор Марлон Брандо е имал отношения с изключително желани жени като Мерилин Монро, Урсула Андрес и Рита Морено, както и стотици други.  Нова биография за живота му разкрива, че той не е крил хомосексуалността си. Още във военната академия, в която постъпва на 17 години

И Бейл пропуска Ел Класико

Анджелина Джоли във връзка с 32-годишна актриса

След развода с Брад Пит, 44-годишната Анджелина Джоли е започнала връзка със звездата от сериала "Светът на Дивия Запад" Евън Рейчъл Ууд, пише "Уомънс Дей"

Милнър: Резервите ни са топиграчи

Вторият капитан на "Ливърпул" Джеймс Милнър похвали футболистите, които по-рядко играят. При разгрома с 5:2 над "Евертън" Дивок Ориги вкара два гола, разписа се и позабравеният Джердан Шакири.

За втори път наградиха най-добрите графици на България