Два изчезнали човешки вида открити в съвременно ДНК
17 Юли 2019510

Когато съвременните хора започнали да се появяват из Африка и да се разпространяват из Евразия, се натъкнали на много места заети от по-стари хоминиди, като неандерталците и Денисовия човек, които обаче се оказали приятелски настроени към новите си съседи – доказателства за това се съдържат в ДНК-то ни дори днес. В същото време откриваме и нещо странно – следи от древни, непознати хоминиди, невиждани до момента, пише haskovo.net.

Всички тези архаични групи били широко разпространени и разнообразни в генетично отношение, и оцелели във всеки един от нас. След като анализирал внимателно съществуващата литература до момента, екип учени от Университета на Аделаида открил двама подобни “призрачни” предци в съвременната ДНК. Първият бил идентифициран в евразийска ДНК с помощта на изкуствен интелект, а откритието му бе широко отразено в медиите през тази година.

За втория бе съобщено миналата година: мистериозен, неубедителен, генетичен отпечатък, открит единствено в населението на Флорес, Индонезия. Оказва се, че се различава от съвременната човешка ДНК, подобно на ДНК-то на неандерталците или денисовите хора. Анализирайки внимателно тези генетични отпечатъци, биолозите успели да проследят кога и къде се е получил инбридингът. Цялото съвременно население съдържа около 2% неандерталско наследство, което означава, че смесването на неандерталците с предците на съвременните хора е станало скоро след като са напуснали Африка – вероятно преди около 50 -55 000 години, някъде в Близкия Изток. С преместването на съвременните хора още по на изток, през островите около Югоизточна Азия, те се натъкнали и на други групи. Поне три други архаични групи хора били населили района, а предците на съвременните хора се смесили с тях преди архаичните хора да изчезнат, смятат учените. Една от тези групи са денисовите хора. Останалите две си остават мистерия. Първите неизвестни изчезнали хоминиди, наречени EH1, били приблизително еднакво отдалечени в генетично отношение от денисовите хора и неандерталците. Предците на всички азиатци и австрало-папуанци се смесили с EH1, което довело до 2.6 – 3.4% общо родословие.

Това наследство в момента не е толкова силно, но генетичният сигнал все още може да се проследи в ДНК-то на австралийските аборигени, източноазиатците и местното население на Андаманските острови. Това навело учените на заключението, че EH1 вероятно са населявали район в Северна Индия, където групата съвременни хора се натъкнала на тях. Съвременните хора се смесили и с денисовите хора поне на няколко места – Източна Азия, Зондския пролив и Филипините.

Вижте внука на Доган и снаха му

Миналата година почетният лидер на ДПС Ахмед Доган стана дядо на момче.  Бебето носи името Адмир.  Родителите на бебето живеят на семейни начала. Майката се казва Памела, а любовта им с Демир пламва малко преди да забременее. Памела радва последователите си в инстаграм с многобройни снимки с известното внуче

Името на принцеса Даяна е замесено в съдебните документи за Джефри Епстайн

Името на принцеса Даяна се споменава в съдебните документи, свързани със самоубилия се в затвора Джефри Епстайн.  Бизнесменът, който почина в килията си, е бил приятел с принц Андрю повече от 10 години. Въпреки че няма данни Даяна лично да се е срещала с него, бивш майстор от кралския двор твърди, че Епстайн се е срещал с "нейната секретарка и

Моника Валериева се снима гола в тоалетната

Плеймейтката Моника Валериева отговори на хейтърите си с провокативна снимка в инстаграм акаунта си. Тя се снима чисто гола върху тоалетната чиния (като изключим сребърните ѝ токчета) и отдолу написа на английски език: “Намерих най-доброто място, за да отговоря на всички вас, които коментирате живота ми, без да съм ви молила”.

Мира Добрева с провокативни снимки за рождения си ден, посрещна го край морето

Журналистката Мира Добрев посрещна рождения си ден край морето.  Водещата навърши 47 години преди два дни и отбеляза повода със снимки от плажа и дълъг пост в социалните мрежи. Освен, че лети от щастие, водещата показа и страхотна фигура.  Вижте какво написа Мира Добрева за рождения си ден: Разбира се, че мога да Ви кажа

Китайски археолози откриха надгробна плоча на над 1 200 години

Китайски археолози откриха надгробна плоча на над 1200 години в село Чънди в северната провинция Хъбей, заявиха от местния отдел за защита на културното наследство. Те разчетоха надпис от 478 йероглифа, който разказва за живота на погребания в гробницата Лиу Шънхуей и семейството му, живели през династия Тан (618 г. – 907 г.

Петя Дикова посреща за първи път празника като майка

Чаровната тв водеща в момента не е на екран, не само защото предаването COOL...T по Би Ти Ви е в летен отпуск, а защото сега изживява най-сладките мигове в живота си - тези на майка. Тя роди сина си Александър в края на април, а от около две години е и в ролята на любима жена и муза на поета Илиян Любомиров.

Здраве: ★★ Любов: ★★★