Два изчезнали човешки вида открити в съвременно ДНК
17 Юли 2019480

Когато съвременните хора започнали да се появяват из Африка и да се разпространяват из Евразия, се натъкнали на много места заети от по-стари хоминиди, като неандерталците и Денисовия човек, които обаче се оказали приятелски настроени към новите си съседи – доказателства за това се съдържат в ДНК-то ни дори днес. В същото време откриваме и нещо странно – следи от древни, непознати хоминиди, невиждани до момента, пише haskovo.net.

Всички тези архаични групи били широко разпространени и разнообразни в генетично отношение, и оцелели във всеки един от нас. След като анализирал внимателно съществуващата литература до момента, екип учени от Университета на Аделаида открил двама подобни “призрачни” предци в съвременната ДНК. Първият бил идентифициран в евразийска ДНК с помощта на изкуствен интелект, а откритието му бе широко отразено в медиите през тази година.

За втория бе съобщено миналата година: мистериозен, неубедителен, генетичен отпечатък, открит единствено в населението на Флорес, Индонезия. Оказва се, че се различава от съвременната човешка ДНК, подобно на ДНК-то на неандерталците или денисовите хора. Анализирайки внимателно тези генетични отпечатъци, биолозите успели да проследят кога и къде се е получил инбридингът. Цялото съвременно население съдържа около 2% неандерталско наследство, което означава, че смесването на неандерталците с предците на съвременните хора е станало скоро след като са напуснали Африка – вероятно преди около 50 -55 000 години, някъде в Близкия Изток. С преместването на съвременните хора още по на изток, през островите около Югоизточна Азия, те се натъкнали и на други групи. Поне три други архаични групи хора били населили района, а предците на съвременните хора се смесили с тях преди архаичните хора да изчезнат, смятат учените. Една от тези групи са денисовите хора. Останалите две си остават мистерия. Първите неизвестни изчезнали хоминиди, наречени EH1, били приблизително еднакво отдалечени в генетично отношение от денисовите хора и неандерталците. Предците на всички азиатци и австрало-папуанци се смесили с EH1, което довело до 2.6 – 3.4% общо родословие.

Това наследство в момента не е толкова силно, но генетичният сигнал все още може да се проследи в ДНК-то на австралийските аборигени, източноазиатците и местното население на Андаманските острови. Това навело учените на заключението, че EH1 вероятно са населявали район в Северна Индия, където групата съвременни хора се натъкнала на тях. Съвременните хора се смесили и с денисовите хора поне на няколко места – Източна Азия, Зондския пролив и Филипините.

Мацката на Яноне се съблече

Половинката на мотоциклетиста Андреа Яноне - Джулия де Лелис, е известен модел и инфлуенсър. Като такава тя се стреми да поддържа вниманието на последователите си постоянно. Наскоро написа книга за кариерата си, която се оказа доста успешна. Сега публикува своя снимка, която тв водещата Барбара д'Урсо определи като шокираща

Мелания със зашеметяваща сватбена рокля на ливански дизайнер на бала на Конгреса (Снимки)

Първата дама на САЩ Мелания Тръмп се появи в зашеметяваща рокля на бала на Конгреса. Тя беше избрала дълга бяла рокля, с която прикова погледите към себе си. Роклята, която е дело на ливанския дизайнер на Рийм Акра, е с коприна и кристали. Тоалетът, който по принцип се препоръчва и е подходящ за сватбена церемония или прием,

Возняцки се съблече

Бившата номер едно в тениса Каролине Возняцки се съблече. Датчанката, която слага край на кариерата си след "Аустрелиън Оупън", стана поредната спортна звезда, която се съблече за списание "Спортс Илюстрейтид". Тя е на корицата на американското издание за последния месец на 2019 година. Естетичната фотосесия е заснета на острови Търкс и Кайкос

Лили си върна “Панаири”, свали високите токчета, за да е в такт с “Детелина”

Акад. Антон Дончев и Чапа на крака пред примата, тя пази в тайна с какво ще замени декемврийския концерт през 2020 г. Академик Антон Дончев, скулпторът Георги Чапкънов - Чапа, Иван Тенев и още хиляди цялата втора половина на концерта на Лили Иванова в неделя вечерта бяха на крака. Екзалтираната публика се изправи още по средата на концерта

След “Маскираният певец” Михаела Маринова  получи “Оскар”за най-добра лъжкиня

След “Маскираният певец” Михаела Маринова получи “Оскар”за най-добра лъжкиня

Певицата тежи 48 кг, а костюмът на Гарвана - цели 30 Михаела Маринова изненада всички, когато се появи под маската на Гарвана на финала на риалити формата “Маскираният певец”. Шоуто по Нова тв приключи миналата събота, а краят му беше абсолютно неочакван. Зрителите избраха за победител Гарвана, предположенията бяха

Шокиращата сума, която Мелания Тръмп е похарчила за тоалети през 2019 г.

Мелания Тръмп е съпруга на 73-годишния президент на САЩ Доналд Тръмп. Като първа дама тя често носи шикозни дрехи, дело на едни от най-луксозните дизайнери. Но колко точно струга гардероба на първата дама на САЩ? Оказва се, че тя е похарчила около 193 694 британски лири (около половин млн. лв.) за дрехи през 2019 г