Тест на кабриото BMW М850i: На осмото небе

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Кабриолет като този луксозен и скъп BMW M850i xDrive може да доведе феновете на бързите коли не до “седмото”, а до “осмото небе” от щастие и удоволствие от карането. “Осмото” не само заради усещането, че си по-близко до облаците и слънцето (все пак покривът може да се свие), но и заради всичко, което предлага този автомобил на баварците от Серия 8. А то е общо взето почти всичко, което е измислено и се вгражда в колите досега - изключителен дизайн, потресаващ лукс в купето, невероятен инженеринг, съчетаващ мощен двигател, суперокачване, модерни джаджи и най-надеждните помощници и системи за сигурност.

Кабриолетът на 8-ата серия е със същата визия и размери като купето, но има мек покрив, който се отваря или затваря с натискането на един бутон пред кристалното лостче за смяна на предавките за 15 секунди при скорост до 50 км/ч.

Разликата в интериора е в наличието на малки въздухопроводи, интегрирани към облегалките за глава, от които може да духа топъл въздух, за да не ви се “вдърви” вратът при каране с по-висока скорост при спуснат гюрук. Стандартно се предлага дефлектор за вятъра (пластмасова завеса, която се слага ръчно зад предните две седалки, която също пази от настиване).

Трябва да се подчертае, че това не е 4-местно кабрио, а автомобил в конфигурация 2+2, т.е. за двама възрастни и две деца отзад. Вместимостта на багажника е едва 350 литра (стигат за два средноголеми сака).

И купето, и кабриолетът са изградени върху многопластовата CLAR платформа на BMW, която комбинира стомана, алуминий, магнезий и въглерод, за да

се осигури лека маса

и висока твърдост

на каросерията

Това е от особена важност за колите с подвижен покрив. В случая кабриовариантът тежи 2148 килограма, със 125 килограма повече от стандартното купе.

За да компенсира цялата тази маса, кабриолетът на Серия 8 разчита на различни усъвършенствани системи, предназначени да подобрят управлението, като например интегрирано активно управление и адаптивно окачване M. Все пак нито една кола не може да избяга от законите на физиката и в крайна сметка тази с подвижен покрив се държи по-скоро като грандиозен гранд турър за дълги пътешествия, отколкото като класическа спортна кола (а и все пак баварците си имат типични такива представители като Z4 например).

Каросерията има екстремно здрава структура, както и специфична защита на пътниците с подсилена рамка на предното стъкло и задвижвана от пиропатрони защита при преобръщане зад задните седалки.

Едва ли бяхте предположили, че тази кола тежи над 2 тона, защото под капака е готов за подвизи един истински брутален бензинов двигател с мощност 530 конски сили - това го прави един от най-мощните серийни кабриолети в света. Към тях трябва да прибавим огромен въртящ момент от 750 Нм, който е наличен в диапазона 1800-4600 оборота, и ускорението от място до 100 км/ч за зашеметяващите 3,9 секунди (с две повече от купето).

Бензиновият V8 двигател с двойно турбо е с работен обем 4395 куб. см, а максималният въртящ момент от 750 Нм е наличен още при 1800 оборота.

Задвижването е 4х4,

като при нормално

каране водещи са

задните колела

Освен това, за да е още по-стабилна на пътя, в двете оси на колата са сложени допълнително електромотори, които предотвратяват всякакво клатене.

BMW M850i xDrive Cabriolet е натъпкан с всякакви високотехнологични и иновационни джаджи. Кабриото разполага с полуавтономно шофиране при скорост до 60 км/ч, като програмата сама управлява колата, но трябва да придържате макар и с един пръст волана, защото се включва светлинна пердупредителна и след това звукова сигнализация.

Кабриолетът има серийни адаптивни LED фарове и задни светлини, а тестовият автомобил разполагаше с лазерни светлини със Selective Beam и увеличен до 600 метра обсег на дългите светлини!

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене