Млечният път се е слял с по-малка галактика
23 Юли 2019720

Нашата галактика, в която се намират Слънцето и милиарди други звезди, се е сляла с по-малка галактика в рамките на колосален космически сблъсък преди около 10 милиарда години, сочат резултатите от изследване, цитирани от Ройтерс и Франс прес.

Учени стигнали до тези заключения, след като анализирали данни, събрани от космическия телескоп "Гая", предава БТА.

Сливането на Млечния път с т.нар. галактика джудже Гая-Енцелад е увеличило масата на нашата галактика с около една четвърт и е отключило период на ускорено формиране на звезди, който продължил 2-4 милиарда години.

"Това е много важен момент", заяви астрономът Карме Галарт от Института по астрофизика на Канарските острови.

Всички видове галактики, включително Млечният път, започнали да се формират относително скоро след Големия взрив, белязал раждането на Вселената преди около 13,8 милиарда години, но били с по-малки размери в сравнение с наблюдаваните днес галактики. Звезди се формирали с бързи темпове в пределите на тогавашните галактики.

Астрономи отдавна се опитват да разберат дали Млечният път се е захранил от множество сблъсъци с по-малки галактики или е увеличил размерите си вследствие на един голям сблъсък. Телескопът "Гая" на Европейската космическа агенция картографирал близо 1,7 милиарда звезди в нашата галактика, като за някои от тях определил местоположението им, разстоянието им от Земята и яркостта им. Въпросните звезди позволили на учените да установят, че обгръщащото Млечния път галактично хало е съставено най-вече от отломки от сблъсъка с галактиката Гая-Енцелад около 3,8 милиарда години след Големия взрив.

"Новото в изследването ни е, че определихме възрастта на звезди, произхождащи от двете галактики", отбеляза Галарт. Изтъквайки, че сблъсъкът е отключил период на формиране на звезди, той поясни, че става въпрос за постепенен процес, който може да изглежда бавен от човешка гледна точка, но не е толкова бавен от космическа гледна точка.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър астрономи".

Вижте внука на Доган и снаха му

Миналата година почетният лидер на ДПС Ахмед Доган стана дядо на момче.  Бебето носи името Адмир.  Родителите на бебето живеят на семейни начала. Майката се казва Памела, а любовта им с Демир пламва малко преди да забременее. Памела радва последователите си в инстаграм с многобройни снимки с известното внуче

Името на принцеса Даяна е замесено в съдебните документи за Джефри Епстайн

Името на принцеса Даяна се споменава в съдебните документи, свързани със самоубилия се в затвора Джефри Епстайн.  Бизнесменът, който почина в килията си, е бил приятел с принц Андрю повече от 10 години. Въпреки че няма данни Даяна лично да се е срещала с него, бивш майстор от кралския двор твърди, че Епстайн се е срещал с "нейната секретарка и

Моника Валериева се снима гола в тоалетната

Плеймейтката Моника Валериева отговори на хейтърите си с провокативна снимка в инстаграм акаунта си. Тя се снима чисто гола върху тоалетната чиния (като изключим сребърните ѝ токчета) и отдолу написа на английски език: “Намерих най-доброто място, за да отговоря на всички вас, които коментирате живота ми, без да съм ви молила”.

Мира Добрева с провокативни снимки за рождения си ден, посрещна го край морето

Журналистката Мира Добрев посрещна рождения си ден край морето.  Водещата навърши 47 години преди два дни и отбеляза повода със снимки от плажа и дълъг пост в социалните мрежи. Освен, че лети от щастие, водещата показа и страхотна фигура.  Вижте какво написа Мира Добрева за рождения си ден: Разбира се, че мога да Ви кажа

Китайски археолози откриха надгробна плоча на над 1 200 години

Китайски археолози откриха надгробна плоча на над 1200 години в село Чънди в северната провинция Хъбей, заявиха от местния отдел за защита на културното наследство. Те разчетоха надпис от 478 йероглифа, който разказва за живота на погребания в гробницата Лиу Шънхуей и семейството му, живели през династия Тан (618 г. – 907 г.

Петя Дикова посреща за първи път празника като майка

Чаровната тв водеща в момента не е на екран, не само защото предаването COOL...T по Би Ти Ви е в летен отпуск, а защото сега изживява най-сладките мигове в живота си - тези на майка. Тя роди сина си Александър в края на април, а от около две години е и в ролята на любима жена и муза на поета Илиян Любомиров.

Здраве: ★★ Любов: ★★★