Астероидът Рюгу помага на учените да опознаят формирането на планетите (Видео)
23 Август 2019320

Астероидът Рюгу крие все по-малко тайни - нови негови снимки, направени от малкия френско-германски робот "Маскот" с размерите на кутия за обувки, ще помогнат на учените да опознаят формирането на Слънчевата система, предаде Франс прес.

"Маскот" (Mobile Asteroid Surface Scout) бе изведен в космоса от японската сонда "Хаябуса-2", преди да кацне на 3 октомври 2018 г. на астероида Рюгу, който е с диаметър едва 900 метра и се намира между Марс и Земята, предава БТА.

Роботът направи не само измервания, но и поредица снимки по време на мисията си с продължителност 17 часа. Оттогава снимките са анализирани от учени.

Различават се два вида скали - черни с грапава повърхност и бели с гладка повърхност.

Това показва, че Рюгу се е образувал вследствие на сблъсък, смятат учени от Германския център по аеронавтика и астронавтика.

Рюгу може да е формиран от две тела, които са се сблъскали помежду си, отдалечили са се едно от друго и след това са се слели под въздействието на гравитацията.

Друга теория гласи, че в астероида се е блъснало небесно тяло. Това е станало причина за поява на два вида скали.

Редица скали в Рюгу съдържат малки примеси със син или червен цвят. Става въпрос за материал, който е останал затиснат в скалата при формирането й. Той е сходен с редките примитивни метеорити, открити на Земята - въглеродните хондрити.

"Материалът е изключително примитивен - отбелязаха учените. - Това е първият материал в Слънчевата система. Не знаем как са се формирали планетите. Трябва да открием малки тела, онези най-ранни тела в историята на еволюцията, които ще ни помогнат да опознаем първите 10-100 милиона години от формирането на планетите."

"Маскот" установи също липса на фини частици междупланетен прах по повърхността на астероида. Това може да се дължи на сблъсъци с други космически тела или на температурни промени.

Дъщеричката на Преслава стана на 1 година

Фолк певицата Преслава сподели снимка в Инстаграм от първия рожден на дъщеричката си Паола.  "Честит първи рожден ден, Паола! Измина се година,от както се появи на този свят и направи за нас този ден най-красивият от годината! ? Мислех да се разгърна много в пожелания, но намокрих телефона от вълнение.

Тони Стораро на сватбата на дъщерята на Василис Карас

Певецът Тони Стораро бе единственият български изпълнител, поканен лично от гръцкия си колега Василис Карас да присъства на сватбата на дъщеря му Ирина. Тя каза “да” на годеника си Ламбос в петък в църква близо до Солун. Тържеството бе в имението на Карас, а Стораро отиде заедно със съпругата си и двамата им синове - Фики и Емрах.

Григор Димитров сърфира със 7-кратна световна шампионка в Малибу

Григор Димитров се отдаде на сърфинг на почивката си след достигането до полуфинал на US Open. Българският тенисист се похвали в Instagram, че е карал сърф със 7-кратната световна шампионка Стефани Гилмор. 31-годишната австралийка е дала уроци на Гришо, който признава, че е неин фен и сподели снимка от споделеното им време в Малибу

Негзия - иранският фотомодел, наказан със 148 удара с камшик

САЩ напуснаха ядреното споразумение с Иран от 2015 г., а европейските страни продължават да правят опити то да бъде спасено. В този информационен поток за оръжия и политика обаче рядко попадат истории като тази на Негзия - фотомодел, наказан със 148 удара с камшик... В ефира на „Неделята на NOVA” тя разказва за преживяното и за това с какво е

Иван Звездев излъгал жена си, че готви за дипломати, докато пее в “Маскираният певец”

Мистерията около предаването “Маскираният певец” по Нова тв малко по малко започва да се разкрива. Първият участник, който свали маската си, бе кулинарят Иван Звездев. Той се превъплъти в паун и изпълни песента Domenico Modugno. Панелистите в шоуто Герасим Герасимов-Геро и Мария Илиева го разпознаха почти веднага

Роналдо издирва три сервитьорки от заведение в Мадейра, помогнали му, когато бил дете

Португалецът Кристиано Роналдо сподели пред Пиърс Морган, че издирва три дами, помогнали му, когато бил дете, предаде Би Ти Ви. Става въпрос за служителки на "Макдоналдс", които давали на него и приятелите му бургери. "Бяхме малки и много гладни. До стадиона в Мадейра имаше ресторант "Макдоналдс". Чукахме на вратата и питахме дали имат някакви

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★★

Най-лошото в професията ми са пътуванията Италианската звезда Марио Бионди ще направи концерт в зала 1 на НДК на 18 октомври. За него казват, че е достоен наследник на Бари Уайт заради тембъра на гласа му. Соул изпълнителят идва по покана на Национален дворец на културата и фондация “Аполония”, а концертът е част от турнето му за 2019 г

41,5% от българите не биха подали сигнал към контролните органи, ако станат лично свидетели или имат информация за корупционно действие, а ще предпочетат медиите. Всеки четвърти българин би потърсил помощ от журналисти, ако изпадне в подобна ситуация. Това са данни от социологическо проучване на “Алфа рисърч”, направено през юни 2018 г

Кадрите са сбъдната мечта за красивата манекенка и най-голямото постижение в кариерата ѝ Кристин Илиева се снима за онлайн изданието на италианския “Вог”. Кадрите с българската манекенка се появиха преди броени дни в модната библия, както наричат изданието. На 5 септември Кристин застава пред обектива на фотографа Джовани Кораби

Феновете на "Реал" (М): Уволнете Зидан!

17-годишната българка Белослава Хинова дефилира за Армани (Видео)

След успеха си на ревюто на Шанел миналата година, където лично покойния вече Карл Лагерфелд я избра, Белослава Хинова дефилира за Армани тази сутрин, съобщава БТВ

Диригентът Елио Бонкомпани: Гяуров беше колос на сцената

Световноизвестният италиански диригент Елио Бонкомпани ще дирижа утре вечер в Софийската опера и балет концерт, посветен на 90-годишнината от рождението на Николай Гяуров.

Новак Джокович се върна към корените си (Снимки)