Откриха вода на планета, на която може да има живот
12 Септември 2019520

Астрономи за първи път откриха вода в атмосферата на планета K2-18b. Водата в комбинация с благоприятната температура на планетата означава, че там може да има живот, съобщи BBC, цитирана от vesti.bg.

Новите космически телескопи ще могат, според учените, през следващите 10 години да определят дали газовете, съдържащи се в атмосферата на K2-18b, се произвеждат от живи организми. Резултатите от изследването са публикувани в списанието Nature Astronomy.

„Спиращо дъха откритие“

Проф. Джована Тинети, изследовател от University College London нарече откритието „спиращо дъха“. „За първи път открихме вода на планета, разположена в обитаема зона, където температурата позволява присъствието на живот“, казва тя.

Тази планета е два пъти по-голяма от Земята, температурата на нея - между 0 и 40 градуса по Целзий - позволява на водата да остане в течно състояние.

Планетата се намира на 111 светлинни години от Земята, което означава, че е твърде далеч, за да стартира сонда там. Единственото, което остава, е да изчакаме появата през 2020 г. на ново поколение космически телескопи, които могат да анализират състава на газовете в атмосферата на K2-18b и да определят дали има произведени от живи организми, заяви участникът в изследването д-р Инго Уолдман. "Винаги сме искали да знаем дали сме сами във Вселената. През следващите 10 години ще разберем дали има химически елементи в атмосферата на планетата", допълва той.

Баскетболистка пъчи бомби

Секси баскетболистка изкушава с големи бомби феновете си. Италианката Валентина Виняли е на път напълно да изостави спорта и да се съсредоточи върху разголените снимки. Тя почти ежедневно показва доза еротика и вече гради кариера на модел. Наскоро Виняли бе обявена за най-сексапилната баскетболистка, а доказателство са изкусителните й фотосесии.

Никол заглежда ръгбисти

Никол Шерцингер се облизва по ръгбисти! Бившето гадже на Григор Димитров не издържа при изпълнението на мъжката банда "Три звезди" в музикалния формат "Екс Фактор". Красавицата, която е съдия, пускаше ясни сигнали към Том Еванс, Бен Фоден и Леви Дейвис. "Много съм развълнувана от твоята риза - каза Шерцингер, когато Бен Фоден разкопча дрехата си

Кораб вози сватбарите на Рафа

Кораб ще вози гостите на дългоочакваната сватба на Рафаел Надал. Испанската звезда в тениса се жени за дългогодишната си приятелка Сиска на 19 октомври в имението Ла Форталеса на остров Майорка. На тържеството са поканени над 500 гости. Всички те ще стигнат до Крепостта с кораб, за да не бъдат снимани от пресата.

Ларс Улрих от "Металика": Джеймс Хетфийлд ще се завърне от клиниката по-силен и по-здрав отвсякога

Ларс Улрих от "Металика" увери, че колегата му от същата група Джеймс Хетфийлд ще се завърне по-силен и по-здрав отвсякога, след като бандата бе принудена да отложи концерти от турнето си поради постъпването му в клиника за лечение на зависимости, съобщи Контактмюзик. Изпълнителите на хита "Nothing Else Matters" трябваше да изнесат концерти в

Бригита Чолакова: Слезеш ли от екрана, след три дни са те забравили

20 години след смъртта на тв легендата в БНТ няма нейни архивни кадри “Слезеш ли от екрана, след три дни са те забравили.” Бригита Чолакова често казва тези думи и в приятелска компания, и на живо от екрана на БНТ. Тогава - когато телевизията беше единствена, а лицата в нея бяха почти обожествявани, забележката ѝ сигурно е звучала чудато.

Лана се разпищоли

Съпругата на българския кечист Александър Русев - Лана, тотално се разпищоли. Тя публикува почти гола снимка в инстаграм, в която е разрошена и сънена. "Публикувам тази снимка за всички, които ме тормозят и атакуват с коментари. Това е моето тяло и мога да правя с него каквото си искам", написа сексбомбата

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★
Късмет: ★★★ Работа: ★★

Близките на актьора Стефан Данаилов очакват информация за състоянието му след 10:00. Тогава лекарите от ВМА ще се срещнат с тях и ще ги информират. Ако близките решат, ще направят и изявление пред медиите след това. Всякаква друга информация, която се появява преди това, е спекулация, тъй като лекарите от ВМА стриктно контактуват само с близките

Ревизия в транспорта иска Каназирева, която обвини Славчо Атанасов, че при него бил ограбен и приватизиран Бившият кмет напомни, че тогава намалил данъците. Червеният Николай Радев обаче подсети, че това станало, след като завил към БСП на втората година от мандата Пловдив - вторият град у нас, е на 7-о място по размер на заплатите

Расизъм има в цяла Европа. Не трябва да виним една страна повече от другите Генералният директор на немската обществена телевизия “Дойче веле” Петер Лимбург посети България за два дни. Той се срещна с президента Румен Радев във вторник, а в сряда сутринта - с министър-председателя на страната Бойко Борисов

Уитни Хюстън и Ноториъс Би Ай Джи - номинирани за въвеждане в Залата на славата на рокендрола

Пласидо Доминго: Радвам се да пея в Москва

Испанският оперен певец Пласидо Доминго, който в САЩ е обвинен в сексуален тормоз от около 20 жени, бе посрещнат радушно в Москва, където ще изнесе концерт тази седмица, предаде Франс прес

Венци Стефанов: Балъков е некадърник!

Един от членовете на Изпълкома към БФС Венцеслав Стефанов намери свой виновник за тежкото поражение от Англия. "Боби Михайлов има една основна вина и тя е,

Руския Меси показа жената и кучето

Първият руски футболист в ЦСКА показа жената и кучето. Съпругата на халфа Денис Давидов вече е в България, а за доброто настроение на семейството се грижи домашният любимец.