Кометата 2I/Борисов прилича на "посестримите" си от Слънчевата система
15 Октомври 2019460

Кометата 2I/Борисов - вторият междузвезден пришълец след странното космическо тяло с форма на пура Оумуамуа, прилича на "посестримите" си, формирали се в нашата Слънчева система, съобщават Ройтерс и ТАСС, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър".

Сходството според астрономите свидетелства за вероятната прилика между други планетни системи и нашата.

"Първите ни наблюдения показват, че по принцип този обект не може да бъде разграничен външно от комети, родени в Слънчевата система", казва астрономът Пьотър Гужик от Ягелонския университет в Краков, Полша, цитиран от БТА.

Първата междузвездна комета беше открита през август от кримския астроном Генадий Борисов и през септември беше кръстена на негово име, припомнят агенциите.

Първият междузвезден пришълец - загадъчният обект с форма на пура Оумуамуа, беше забелязан да преминава скоростно през нашата Слънчева система през 2017 г. Странните форма и движение на небесното тяло накараха някои учени да се зачудят дали то не е извънземен кораб.

Разкривайки някои от първите детайли за кометата 2I/Борисов, устремена към Слънцето, астрономите отбелязват, че тя има твърдо ядро с диаметър около 1 километър, наподобяваща облак структура от прах и газ, характерната опашка и червеникав цвят.

Междузвездната комета е изследвана с помощта на телескопи на Хаваите и Канарските острови.

"Определените й досега свойства - морфология, цвят, предполагаем размер, са удивително сходни с тези на кометите от Слънчевата система. Това откритие е важно, тъй показва, че комети, подобни на познатите ни, съществуват в междузвездното пространство и се формират около други звезди", казва астрономът Михал Драхус от изследователския екип.

"Нашата Слънчева система редовно се посещава от "бегълци" от други планетни системи, но едва наскоро ние открихме двама от тях", допълва специалистът.

Кометата 2I/Борисов се очаква да достигне най-близката си точка до Слънцето на 8 декември. Скоро след това небесното тяло ще се озове в най-близката си точка до Земята - на около 300 милиона километра от нашата планета. За сравнение - Луната орбитира около Земята на около 386 000 километра.

Кой е новият любим на Никол след Гришо, вижте го (Снимки+видео)

Музикалната звезда Никол Шерцингер смени тениз звездата Григор Димитров с ръгбист в Лондон,  който е видяна да вечера по-рано тази седмица. Това инфомира TheSun  по повод слуховете кой е новия близък до Никол. Вътрешни на американското издание X Factor, където тя е жури и треньор, твърдят, че двамата са си чатили и флиртували

Александра Петканова влиза в “Гласът на България”

“Алекс е на снимки за “Гласът на България”, а ние с Габриелчо сме си вкъщи”, казва в последния си влог в ютюб канала си Даниел Петканов. Така става ясно, че съпругата му Александра Петканова ще бъде част от екипа на музикалното шоу. Кастингите за участниците вече приключиха, а от малкото информация, която Александра има право да сподели

ОВЕН: Признание

РАБОТА Помислете за начина, чрез който в началото на седмицата да докажете правотата си пред ръководството и да получите заслужено признание. Не налагайте волята си емоционално, с инат и агресия, защото пак ще получите отказ. От понеделник организирайте и проведете важните си работни срещи, може и на делови обяд.

Никол Станкулова отбеляза 1 година, откакто е майка

Красивата синоптичка на Нова тв отбеляза една година, откакто даде живот на дъщеричката си Теа. Тя написа емоционална публикация в личния си профил в инстаграм: “1 година! Дори не бях подозирала колко е силна майчината обич, колкото и банално да звучи! Година,в която всичко друго някак мина на заден план

Новият на Никол копие на Гришо. Красавицата забърса ръгбист, който поразително прилича на тенисиста ни

Тя го хареса на сцената на X Factor и открито заяви, че иска да го гледа, защото е горещ Том Еванс отдавна си фантазирал, че ще е с попиконата, и след безкрайни чатове я поканил на вечеря Музикалната попикона Никол Шерцингер смени тенис звездата ни Григор Димитров с ръгбист от Лондон, който поразително прилича на бившата й половинка.

Легендарен полски алпинист, изкачил всички осемхилядници, идва на фестивал в Банско