Кометата 2I/Борисов прилича на "посестримите" си от Слънчевата система
15 Октомври 2019620

Кометата 2I/Борисов - вторият междузвезден пришълец след странното космическо тяло с форма на пура Оумуамуа, прилича на "посестримите" си, формирали се в нашата Слънчева система, съобщават Ройтерс и ТАСС, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър".

Сходството според астрономите свидетелства за вероятната прилика между други планетни системи и нашата.

"Първите ни наблюдения показват, че по принцип този обект не може да бъде разграничен външно от комети, родени в Слънчевата система", казва астрономът Пьотър Гужик от Ягелонския университет в Краков, Полша, цитиран от БТА.

Първата междузвездна комета беше открита през август от кримския астроном Генадий Борисов и през септември беше кръстена на негово име, припомнят агенциите.

Първият междузвезден пришълец - загадъчният обект с форма на пура Оумуамуа, беше забелязан да преминава скоростно през нашата Слънчева система през 2017 г. Странните форма и движение на небесното тяло накараха някои учени да се зачудят дали то не е извънземен кораб.

Разкривайки някои от първите детайли за кометата 2I/Борисов, устремена към Слънцето, астрономите отбелязват, че тя има твърдо ядро с диаметър около 1 километър, наподобяваща облак структура от прах и газ, характерната опашка и червеникав цвят.

Междузвездната комета е изследвана с помощта на телескопи на Хаваите и Канарските острови.

"Определените й досега свойства - морфология, цвят, предполагаем размер, са удивително сходни с тези на кометите от Слънчевата система. Това откритие е важно, тъй показва, че комети, подобни на познатите ни, съществуват в междузвездното пространство и се формират около други звезди", казва астрономът Михал Драхус от изследователския екип.

"Нашата Слънчева система редовно се посещава от "бегълци" от други планетни системи, но едва наскоро ние открихме двама от тях", допълва специалистът.

Кометата 2I/Борисов се очаква да достигне най-близката си точка до Слънцето на 8 декември. Скоро след това небесното тяло ще се озове в най-близката си точка до Земята - на около 300 милиона километра от нашата планета. За сравнение - Луната орбитира около Земята на около 386 000 километра.

Кобрата: Раят е на Балчик

Раят на земята се намира на Балчик! Така мисли най-добрият ни боксьор Кубрат Пулев, който кара почивката си на Северното ни Черноморие. Кобрата обикаля с яхти в морето, снима красивите пейзажи и не спира да хвали българското море. Пулев показва кристално чиста вода и недоумява защо голяма част от сънародниците му предпочитат почивки в чужбина

ПСЖ пуска Неймар в "Барса"

Бразилската звезда Неймар вече е постигнал споразумение с ПСЖ да бъде пуснат в „Барселона" това лято. Пактът между двете страни е влязъл в сила, след като каталунците вече се пробваха да си го върнат преди година. В замяна от ПСЖ са поискали участие в мачовете до края на сезона от бразилеца. През този сезон той е изиграл 22 мача

Христо Сираков с нова жена

С нова хубава жена бе заловен от "България Днес" бизнесменът Христо Сираков. Ценителят на женската красота и неговата партньорка се бяха отделили на двойна маса в столично заведение, а розе придаваше още по-романтичен вкус на срещата. Девойката не е от познатите плеймейтки и засега е непозната на широката аудитория

Ернестина Шинова, която не страда от суетата на славата

Актрисата Ернестина Шинова казва за себе си, че е сноб и не страда от суетата на славата. Дъщеря е на писател и дава неподражаем цвят и сила на думите. Тя е единствената българка с 5 главни роли в италианското кино. Тази седмица откъсна още една страница от календара на живота, предаде bTV.  „Ужасно съм тривиална, страхотно клише е

Никол яхна новия

Бившата половинка на Григор Димитров - Никол Шерцингер, не може да си държи ръцете далеч от новото си гадже Том Еванс. Двамата са на романтична почивка в Португалия за рождения ден на певицата. Те не спират да се забавляват на плажа. По време на игрите им Никол не се сдържа и скочи в прегръдките на бившия ръгбист

Тиаго се разбра с "Ливърпул"

Халфът на "Байерн" (Мюнхен) Тиаго Алкантара (29) е все по-близо до трансфер в "Ливърпул", твърди испанският "Спорт". Футболистът вече е договорил личните си условия с мърсисайдци и обявил пред германския клуб, че иска да се присъедини към тима на Юрген Клоп. Договорът на Алкантара с баварците е до лятото на 2021 година

Здраве: ★★★★★★ Любов: ★★★★
Късмет: ★★★★★ Работа: ★★★

На специална пресконференция ръководството на "Вердер" обяви, че Флориан Кофелт ще продължи да води отбора. В екипа на старши треньора помощник е българинът Илия Груев. Емблематичният за Бундеслигата тим оцеля в германския футболен тим след бараж срещу втородивизионния "Хайденхайм". Въпреки слабия сезон шефовете във "Вердер" са уверени

Прокуратурата обвини в длъжностни престъпления и търговия с влияние президенстския секретар Пламен Узунов и го пусна с гаранция от 20 000 лв. Заедно с него подведен под отговорност е и бизнесменът Пламен Бобоков. Ето и цялото съобщение на Специализираната прокуратура: Днес, 10.07.2020 год., след преценка и анализ на събраните доказателства

Актрисата Хелън Мирън е преследвала и прогонила мечка от двора на къщата си на брега на езерото Тахо в САЩ, съобщи Контактмюзик. В интервю за подкаста WTF на Марк Марон британската актриса разказа как видяла северноамериканска черна мечка да броди из градината на къщата й и бързо успяла да я изпъди, допълва БТА. "Онзи ден видях мечка

Творба на скулптора Александър Колдър продадена на търг за 4,9 млн. евро

От какво се страхуват холивудските звезди?

В света няма нито един човек, който да не се страхува от нищо. Така или иначе страхът присъства в живота на всеки от нас, но някои страхове променят живота ни и се превръщат във фобии, предава БГНЕС