Два пъти по-високи от човека маймуни са живели на Земята преди 2 милиона години
17 Ноември 20193030

Фосилизирани зъби от гигантска маймуна, чийто ръст е бил 2 пъти по-висок от този на възрастен човек, са открити в южната част на Чили, пише в. "Мирър".

Изчезналият вид маймуни, кръстен Gigantopithecus blacki, се е срещал преди около 2 милиона години. Смята се, че е бил близък до днешните орангутани.

Специалистите съобщават, че извлеченият от кътник генетичен материал представлява най-древните известни на науката скелетни протеини, които са били секвенирани досега. Те разкриват възможността да се разшири еволюционната връзка между съвременните хора и изчезнали преди най-малко 2 милиона години видове.

Най-древните човешки фосили със съхранена ДНК датират отпреди 400 000 години, а това оставя празнина в историята на еволюцията. "Погледнато от еволюционна гледна точка, различните от човека примати са относително близки до нас - заяви ръководителят на изследването Фридо Велкер от университета в Копенхаген. - Това означава, че е възможно да получим информация за еволюционната линия, довела до появата на човека."

Учените са използвали масспектрометрия, за да секвенират протеини на зъбния емайл от G. blacki. Процесът включва разлагане на протеини до превръщането им в пептиди и анализиране на масата им, за да се установи химичният им състав. Технологията наскоро бе използвана, за да се извлече генетична информация от зъб от носорог, живял преди 1,7 милиона години. Методът бе окачествен като революционен от учените, защото позволява да се получи генетична информация от фосили, открити в райони със субтропичен климат, а по-рано бе невъзможно получаването й чрез ДНК тестове. "Доскоро можеше да се извлече единствено генетична информация от фосили на 10 000 години, открити при разкопки в райони с топъл, влажен климат", отбеляза Велкер.

Фосили от G. blacki, включващи долни челюсти и зъби, първо са били открити през 1935 г. в пещера в Южен Китай, но поради липса на черепни кости учените не са успели да направят възстановка на физическите характеристики на древното животно.

Сега секвенирането на протеини е дало възможност на специалистите да си създадат представа за външния вид на представителите на вида G. blacki, който е изчезнал от лицето на планетата преди около 300 000 години. Смята се, че гигантският примат е достигал височина около 3 метра и е тежал около 600 кг.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".

Наталия изкушава

Зад страхотния футболист често стои по една страхотна жена. Звездата на "Ювентус" Дъглас Коста намери музата си в лицето на Наталия Феликс. От няколко дни моделът подпалва социалните медии с няколко зашеметяващи кадъра. На тях тя позира по бански. От снимките прозират носталгия и желание за топло време. "Къде си, лято?", е мотото им.

Попето се връща в националния?

Жената на Ивелин изригна: Похарчи поколения таланти, вече може да вярваме Капитанът на националния отбор по футбол Ивелин Попов сензационно може да се върне в състава. Той обяви своето оттегляне, но е на път да размисли. Причината е освобождаването на Йордан Лечков като вицепрезидент на БФС. Оказва се,

Симеон Дянков показа снимка с порасналите си деца

В деня на благодарността с децата. Само европейски кафенета са отворени за работа. Това написа под снимка във фейсбука си финансистът Симеон Дянков. На нея той е със синовете си Андрей и Марко.  Дянков е женен за американката Каролин Фройнд. Празнуват годишнина от сватбата си всяка година на 18 септември. Любимият им град зад океана е Чикаго

Райън Гигс към брат си: Исках само секс с жена ти!

Райън и Родри Гигс не си говорят осем години след огромния сексскандал, който разтърси фамилията. През 2011 г. стана ясно, че легендата на "Манчестър Юнайтед" е имал връзка със съпругата на брат си Наташа в продължение на цели осем години. След разкриването на аферата семействата на двамата напълно се разбиха,

Русия изпробва за пръв път в Арктика новата си хиперзвукова ракета "Кинжал" (Видео)

Първо пробно изстрелване в Арктика на руската хиперзвукова ракета Х-47М2 "Кинжал" е било извършено в средата на ноември към полигона "Пемба", североизточно от Воркута. Това съобщиха два източника от военнопромишления комплекс на Русия, цитирани от ТАСС. Според единия от тях изтребител "МиГ-31К", излетял от базата в Оленогорск,

Алекс Сърчаджиева заведе дъщеря си в Рим

С почивка във Вечния град се поглезиха актрисата и тв водеща Алекс Сърчаджиева и дъщеричката ѝ София. Двете не пропуснаха да се снимат пред най-големите забележителности на италианската столица, а в коментари приятели и почитатели на Сърчаджиева им пожелаваха приятно прекарване и отбелязваха колко детето прилича на покойния си баща - актьора Иван

Здраве: ★★★ Любов: ★★
Късмет: ★★ Работа: ★★

ЦСКА победи "Арда" като гост в 1/8-финал за купата на България и се класира в топ 8 на турнира. Победното попадение реализира звездата на тима Али Соу в 70-ата секунта на мача. Националън на Гамбия използва пас на съотборника си Раул Албентоса и простреля вратаря на домакините Ива Караджов. в 66-ата минута двата отбора останаха с по 10 души,

"Разбрах, че при задържането снощи Стайко Стайков отново се е обаждал на телефон 112, че го отвличат. Явно при него става рецедив. Да смени репертоара и да измисли нещо по-свежо". Така избраният за главен прокурор Иван Гешев коментира в Бургас поведението на задържания снощи в София Стайко Стайков - син на алкохолния бос Миню Стайков

Убитият край Бургас Петър Валериев и екзекуторът му са се познавали, има данни, че двамата са извършители на два въоръжени грабежа - през 2015 г. в Айтос и през 2016 г. в София. Задържаният е на 32 години, родом от Шумен, но живеещ от години в Бургас. Това разкриха на брифинг в Бургас преди броени минути избраният за главен прокурор Иван Гешев и

Мелания и Доналд Тръмп не делят едно легло

Дидо Мачев неузнаваем с брада

Актьорът Диян Мачев стана неузнаваем, видяха папараците на "България Днес". Джобносантиметровият комик пусна такава брада, че дори най-големите му почитатели трудно го разпознават на улицата.

Китай представи първото си разработено в лаборатория месо

Наскоро от Аграрния университет на Нанкин заявиха, че са разработили първото китайско клетъчно култивирано месо в лаборатория. Ръководеният от професор Джоу Гуанхун екип използва шесто поколение

Алекс Раева сподели снимка с бебето си

Певицата Александра Раева качи снимка с дъщеря си Лиа в Инстаграм. "А в студените дни с Лиа се топлим една друга" гласи описанието към снимката. Алекс Раева роди в началото на август

Теди Кацарова с куче в банката

Изключително добра компания си има певицата Теди Кацарова, докато чака стриктно в банков клон, видя "България Днес". Теди изчака реда си, а до нея чинно седи любимото й куче, порода йорки.