Астрономи откриха "изчезнала" неутронна звезда
21 Ноември 2019480

Астрономи от Университета на Кардиф обявиха, че са успели да открият "изчезнала" преди 32 години неутронна звезда. Става дума за останките на Supernova 1987A, съобщават учените, цитирани от vesti.bg.

Тя се намира в Големия Магеланов облак на около 168 000 светлинни години от Земята. През февруари 1987 г. е засечена, че експлодира в супернова. Учените обаче не успяват да засекат неутронната зведа, която трябва да остане след експлозията.

Вместо това дълго време в тази зона засичат само газ и прах. Сега, сп помощта на телескопите ALMA, този гъст облак останки е бил изследван отново.

"За пръв път можем да кажем, че има неутронна звезда вътре в този облак от останките на суперновата. Светлината е блокирана от много дебел облак прах", коментира Фил Сиган, един от главните автори на проучването. Той допълва, че облакът е толкова гъст, че блокира директната светлина на неутроната звезда в много диапазони.

Все пак, ALMA използва 66 телескопа, които са успели да идентифицират зоната, в която трябва да се намира неутронната звезда. Пред БиБиСи учените допълват, че облакът е около 30 пъти по-голям от Слънчевата система и затова е невъзможно неутронната звезда да бъде наблюдавана директно. Те изчисляват, че облакът може би ще се разсее след около 50 - 100 години и ще позволи директно наблюдение на неутронната звезда.

Supernova 1987A остава една от най-важните наблюдавани супернови досега. Една от причините е именно, че учените могат да проследят целия процес от самата експлозия и всички последици в реално време. Самата супернова е била най-ярката, която учените са наблюдавали, от 400 години насам.

Наталия изкушава

Зад страхотния футболист често стои по една страхотна жена. Звездата на "Ювентус" Дъглас Коста намери музата си в лицето на Наталия Феликс. От няколко дни моделът подпалва социалните медии с няколко зашеметяващи кадъра. На тях тя позира по бански. От снимките прозират носталгия и желание за топло време. "Къде си, лято?", е мотото им.

Попето се връща в националния?

Жената на Ивелин изригна: Похарчи поколения таланти, вече може да вярваме Капитанът на националния отбор по футбол Ивелин Попов сензационно може да се върне в състава. Той обяви своето оттегляне, но е на път да размисли. Причината е освобождаването на Йордан Лечков като вицепрезидент на БФС. Оказва се,

Симеон Дянков показа снимка с порасналите си деца

В деня на благодарността с децата. Само европейски кафенета са отворени за работа. Това написа под снимка във фейсбука си финансистът Симеон Дянков. На нея той е със синовете си Андрей и Марко.  Дянков е женен за американката Каролин Фройнд. Празнуват годишнина от сватбата си всяка година на 18 септември. Любимият им град зад океана е Чикаго

Райън Гигс към брат си: Исках само секс с жена ти!

Райън и Родри Гигс не си говорят осем години след огромния сексскандал, който разтърси фамилията. През 2011 г. стана ясно, че легендата на "Манчестър Юнайтед" е имал връзка със съпругата на брат си Наташа в продължение на цели осем години. След разкриването на аферата семействата на двамата напълно се разбиха,

Русия изпробва за пръв път в Арктика новата си хиперзвукова ракета "Кинжал" (Видео)

Първо пробно изстрелване в Арктика на руската хиперзвукова ракета Х-47М2 "Кинжал" е било извършено в средата на ноември към полигона "Пемба", североизточно от Воркута. Това съобщиха два източника от военнопромишления комплекс на Русия, цитирани от ТАСС. Според единия от тях изтребител "МиГ-31К", излетял от базата в Оленогорск,

Алекс Сърчаджиева заведе дъщеря си в Рим

С почивка във Вечния град се поглезиха актрисата и тв водеща Алекс Сърчаджиева и дъщеричката ѝ София. Двете не пропуснаха да се снимат пред най-големите забележителности на италианската столица, а в коментари приятели и почитатели на Сърчаджиева им пожелаваха приятно прекарване и отбелязваха колко детето прилича на покойния си баща - актьора Иван

Здраве: ★★★ Любов: ★★
Късмет: ★★ Работа: ★★

Апелативният специализиран наказателен съд остави за постоянно в ареста собственика на "ТАД груп" Иван Тодоров, съобщиха от съда. Определението е окончателно и не подлежи на обжалване. Тодоров е в ареста от лятото по обвинения в кибертероризъм, след като през юли личните данни на над 5 млн. българи изтекоха след хакерска атака срещу сървърите на

Нина Лазарова, която правителството вчера назначи за почетен консул на Канада у нас, е секретарка на Иво Прокопиев, съобщи за "24 часа" човек от екипа на бизнесмена. Информацията ни бе потвърдена от още два независими източника. Предложението за назначението на Лазарова идва от канадското правителство. Самият Прокопиев заемаше този пост от 2010 г

"В деня, в който получих указа  си имах призовка като подсъдим в Софийския районен съд. Едно лице се почувствало засегнато и завело дело от частен характер за за клевета, защото пред журналисти съм казал "Едно лице, което вие, медиите, наричате Крокодила. И това лице се е разпознало. Така че онагледявам колко "безотговорен" е главният прокурор

Рита Ора излиза с Рафърти Лоу (Видео)

На 69 години - наш олимпийски медалист продължава да се състезава (Видео)

Бронзовият медалист по каяк от олимпиадата в Москва през 1980 г. Иван Манев продължава да се състезава и до днес - почти 70-годишен. Той и неговите трима съотборници носят първия успех на България в

Мелания и Доналд Тръмп не делят едно легло

Нова информация около семейство Тръмп разби митовете за първата дама. В книгата “Свободна, Мелания” журналистката от CNN - Кейт Бенет разкрива подробности около живота на Тръмп в Белия дом.

Дидо Мачев неузнаваем с брада

Актьорът Диян Мачев стана неузнаваем, видяха папараците на "България Днес". Джобносантиметровият комик пусна такава брада, че дори най-големите му почитатели трудно го разпознават на улицата.

Китай представи първото си разработено в лаборатория месо