Магнитното поле отслабва: аномалията расте между Африка и Южна Америка с 19 км/ч
22 Май 20207220

Учените излязоха с шокиращо откритие: магнитното поле на Земята отслабва.

Голям регион с намалена магнитна интензивност е наблюдаван между Африка и Южна Америка, наречен Южноатлантическа аномалия, и е формирал център с минимална интензивност само за пет години, информира vesti.bg.

Изследователите спекулират, че отслабването е знак, че Земята се насочва към обръщане на полюсите (бел. ред. когато северният и южният полюс сменят местата си), а последният път, когато това се е случило е било преди 780 000 години.

Аномалията предизвиква проблеми за спътниците и други космически обекти, когато прелитат през района, тъй като много от тях получават технически неизправности.

Откритието е направено от екип от Европейската космическа агенция (ЕКА), който е извадил данните от група спътници. Сателитите са специално проектирани да идентифицират и измерват различните магнитни сигнали, които изграждат магнитното поле на Земята и позволяват на експертите да открият области с отслабено магнитно поле.

Какво се случва, когато географският северен полюс съвпадне с магнитния?

Юрген Мацка от германския Изследователски център за науки за Земята обяснява: „Новият източен минимум в Южноатлантическата аномалия се появи през последното десетилетие и в последните години се развива енергично. Сега предизвикателството пред нас е да разберем процесите в земното ядро, които провокират тези промени”.

Отслабеното магнитно поле от години е в полезрението на експертите, те знаят, че то е загубило 9% от интензивността си през последните 200 години. Наскоро обаче още по-голям регион с отслабено магнитно поле се разви между Африка и Южна Америка.

След анализ на данните, събрани от сателитите, екипът установява, че между 1970 и 2020 г. силата на магнитното поле в този регион е намаляла от около 24 000 нанотесли до 22 000. Все пак онова, което е по-озадачаващо е фактът, че аномалията е нараснала и се е придвижила на запад със скорост от около 19 км/ч.

Освен това екипът откри, че само през последните пет години центърът с минимална интензивност се е формирал югозападно от Африка, предполагайки, че Южноатлантическата аномалия може да се раздели на две отделни клетки.

Колко още ще съществува животът на земята?

Промяната не се случва за една нощ, това е бавен процес, който се развива в продължение на няколкостотин години. И когато това с случи, множество северни и южни магнитни полюси изскачат по цялата земя.

Една теория за отслабеното поле е, че Земята може би се насочва към обръщане на полюсите, което се е случвало в миналото и изследователите казват, че „ние сме много закъснели“, тъй като обръщането на полюсите се случва „приблизително на всеки 250 000 години“. Последното обръщане е станало преди 780 000 години.

ТЕЛЕЦ: Обрат

РАБОТА В началото на седмицата се заредете с добро настроение и погледнете на света с усмивка. Не се разсейвайте с незначителни занимания. Възможен е неочакван обрат, който може да повлияе и на професионалния ви път. От понеделник ще усложните сами работата си заради вашата чувствителност към отправената ви критика

Отиде си първата любов на Джон Ленън

Астрид Кирхер не е просто официален фотограф, тя е причината за сресания бретон, саката без ревери и всичко, което отличава Бийтълс Съпругът й се отказва от групата, а Джон й пише любовни писма Астрид Кирхер е прохождаща 22-годишна фотографка, когато през 1960 година съдбата я среща случайно с "Бийтълс"

Илон Мъск кръсти детето си на скоростен самолети няма да определя пола му

Изобретателят има 6 момчета - любовта на неговия живот. Най-голямата му болка е загубата на първородния му син Невада      Александър И петимата му по-големи наследници ходят на училище, създадено от милиардера Х АЕ А-12.Така нарече шестия си наследник бизнес магнатът Илон Мъск и озадачи света. Последните седмици всички говорят за

Данчо Караджов посреща днес още едно внуче

Данчо Караджов и съпругата му Марияна ще видят днес за първи път най-новото попълнение на семейството си. Дъщеря им - певицата Лора Караджова, роди второто си дете в петък в 12,15 часа. А днес ги изписват от болницата и ще бъдат посрещнати от цялото щастливо семейство. “Лора е мъжко момиче и двамата с таткото ще се справят перфектно с грижите за

Тази година абитуриентите по къси панталонки или с официални рокли

Тази година абитуриентите изтеглиха късата клечка и може да се разминат с баловете. Но пък изпращанията вървят вече с пълна сила. А стайлингът, който може да се види сред дванайсетокласниците, е в двете крайности. Едните са с вечерни рокли и костюми. Използват възможността да облекат тоалетите, които вече са си купили за бала, а пък не е сигурно

Учените излязоха с шокиращо откритие: магнитното поле на Земята отслабва. Магнитното поле е жизнено важно за живота на нашата планета, тъй като ни предпазва от космическата радиация и заредени частици от слънцето. Голям регион с намалена магнитна интензивност е наблюдаван между Африка и Южна Америка, наречен Южноатлантическа аномалия

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★
Късмет: ★★★ Работа: ★★★★

Броят им веганите в Европа и САЩ се е удвоил за 10 години Пандемията COVID-19 накара учените по целия свят да се замислят върху това кои хранителни навици са здравословни, пише руският информационен сайт gazeta.ru. Някои лекари смятат, че яденето на месо допринася за развитието на болести, докато диета на растителна основа намалява риска от нова

174 800 българи поискали да останат в Англия след Брекзит Живеещите във Великобритания европейски граждани, кандидатстващи за британски паспорт, са били изненадани с искане да представят здравна застраховка, покриваща и периоди на безработица. Представител на организацията The 3million, която защитава правата на европейците на Острова

Задържаният за убийството на Станка Марангозова офицер от НСО е бил на много ниско ниво в една от масонските ложи в България - калфа, и нямал реална възможност да ползва връзките си по тази линия, каза ген.-майор Румен Ралчев по Би Ти Ви в неделя. Ралчев е бивш служител на НСО и Велик приор на Ордена на Рицарите тамплиери в България

Принц Хари е инициатор на решението с Меган да започнат нов живот

Роби Уилямс ще става телевизионен магнат?

Певецът Роби Уилямс сподели плановете си да се отдалече от музиката и да се превърне в телевизионен магнат, съобщи Метро. "Тръгвам по нов път - телевизията - каза Роби Уилямс

"Ла Лига" се завръща от 8 юни!

Дългоoчакваната новина за феновете на испанския футбол е факт! Премирът на Испания Педро Санчес оповести днес, че футболното първенство в страната има "зелена светлина" за рестарт от седмицата