НАСА конструира апарат, който ще изследва астероид с баснословни богатства
12 Юли 2020490

Американското космическо ведомство е започнало работа по конструирането на космически апарат, който ще изследва астероида Психея, съдържащ баснословни богатства, пише в. "Mейл он сънди".

Предвидената дата на полета към богатия на благородни метали астероид е август 2022 година.

Психея е оценен на 10 хиляди квадрилиона долара. А един квадрилион е число с...24 нули! Експерти преценяват, че ако богатствата на това небесно тяло бъдат усвоени на Земята, то всеки неин жител би се превърнал в милиардер, предава БТА.

НАСА завърши проектирането и пристъпи към конструирането на космическия апарат, който ще стартира с помощта на тежката ракета-носител "Фалкон хеви" на американската частна компания "Спейс Екс".

Астероидът Психея, освен с благородните си метали, е интересен обект за учените и поради друга причина. Те считат, че космическият обект на практика представлява ядро на ранна планета, загубила външния си слой. Мисията на НАСА ще събере данни за състава и топографията на металната скала, която може да бъде нагледна илюстрация и на нашето земно ядро.

Астероидът е с диаметър около 200 километра. Мисията на НАСА на стойност 117 милиона долара, ще трябва да достигне до астероидния пояс, разположен между Марс и газовия гигант Юпитер.

Астероидът Психея 16 е открит през 1852 година и се предполага, че представлява останки от протопланета, станала жертва на сблъсък при оформянето на Слънчевата система. Мисията на НАСА е планирано да достигне до орбитата на небесното тяло през 2026 година, откъдето ще изследва обекта 21 месеца.

Според планетоложката Линди Елксинс-Тантън, ако само желязото от Психея бъде докарано на Земята, неговата стойност би била 10 000 квадрилиона долара. Отделно цената на астeроида се покачва от редките и благородни метали в неговото ядро. Но не те са най-ценни за учените. Изстиналата сърцевина на небесното тяло може да се окаже нагледна илюстрация на ядрото при образуването на нашата собствена планета, което не можем да изучим директно.

Двеста километровото парче метал, съдържащо огромни количества платина и злато, е разположено на разстояние 370 милиона километра от Земята.

БЛИЗНАЦИ: Неприятности

РАБОТА Първите дни на седмицата са белязани с неочаквани неприятности с ваши колеги, които с лекота рушат спокойствието ви. Емоцията е водеща заради незаслужени обидни думи, които сте чули да изричат за вас. Загърбете лицемерните хора. От понеделник отложете обсъждането и вземането на важни делови решения. Не се нагърбвайте с непосилни задачи

ВИП БЛИЗНАЧКИ НА ВИНО И ПУРИ

На вино и пури в августовските жеги минаха близначките Елена и Стефания от риалити шоуто "Игри на волята", видя "България Днес". Сестрите бяха облечени по един и същи начин, с еднакви прически и стойки. Дизайнерките на детски стаи, които живеят и работят заедно и дори планират обща бременност и сватба

Дичо заведе двете си дъщери на море

В най-милата компания - тази на трите си любими жени, певецът Дичо отиде на море. Той и половинката му Карина публикуват снимки в социалните мрежи, от които личи, че си прекарват добре на Българското Черноморие. На един от фотосите щастливият баща е в компанията на дъщеричките си - 5-годишната Ариел и малката Тина

Изкуствената коса на Бербо порасна

Присадената коса на Димитър Бербатов прокара! Нападателят отново вее буйна грива. Звездата се върна към младините с новата си прическа, с която се фука в последно време. Гъсти кичури стърчат от главата на бившия футболист, а от плешивото теме вече няма и помен. Бербо си присади коса преди няколко години и в момента бере резултатите от

Она Карбонел роди момче

Она Карбонел, златното момиче на испанското синхронно плуване, роди първото си дете, момче на име Кай. Красавицита сподели щастливия миг с почитателите си в соицалните мрежи, публикувайки черно-бяла снимка на която новороденото бебе държи на майка си и баща си Пабло Ибанес. "Добре дошъл на света на Кай - пише Она

Антон Хекимян на почивка на остров Кефалония в Йонийско море

Антон Хекимян си подари почивка на изумително красивия гръцки остров Кефалония, който е и най-големият остров в Йонийско море. Той се намира между Корфу и Лефкада и е привлекателен за туристи от цял свят с тюркоазената вода и красивите гледки, които и сам Хекимян показва в профила си във

Здраве: ★★★★ Любов: ★★★★
Късмет: ★★★★★★ Работа: ★★★★★

Кораб минавал близо до канибалски остров. Един моряк разглеждал списание “Плейбой” и го хвърлил в океана, вълните го изтласкали до брега на острова и там го намерил един канибал. Разгледал го и казал на приятеля му: - Еее, тия егати луксозното меню са направили! ***** - Като момче мечтаех да стана моряк. - И защо не стана? - Много съм разсеян

Европейското първенство по волейбол за юноши до 18 г., в което ще участва воденият от селекционера Мартин Стоев български тим, е под въпрос. Финалната фаза трябва да се проведе в Италия от 4 до 11 септември. Съмненията за това дали ще има Евро 2020 идват от там, че обявеният за 10 август жребий за групите не се състоя

ПСЖ разочарова жестоко "Аталанта" (Бергамо) и може би цяла Италия с обрат в 93-ата мин за 2:1 в първия 1/4-финал от коронаизданието на заключителната фаза на Шампионската лига. На стадион "Луш" в Лисабон, където се провежда тя, абсолютният дебютант в най-авторитетния турнир водеше с 1:0 срещу френския мастодонт до 90-ата мин

Короната удари "Атлетико" (Мадрид)

Климатолози: Арктика може да остане без лед до 2035 г.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г., изучавайки състоянието на Арктика през последния междуледников период

Да се завърнеш в родната къща след 20 г.

На 11 август излиза нова книга на Барбара Делински “Седмица край морето” (ИК “Хермес”) - история за море, семейство и любов Само едно телефонно обаждане е нужно