Първият изцяло електрически кросоувър на BMW - iX3

BMW представи първия си изцяло електрически кросоувър - iX3. Така BMW X3 е първият модел, който ще се предлага както с високо ефективни бензинови и дизелови двигатели, така и с Plug-in хибридна система и чисто електрическо задвижване. Въвеждането на пазара на новото BMW iX3 стартира още през 2020 г. с продажбите на китайския пазар. То ще бъде първият модел на марката, който ще се произвежда и за световния пазар в китайските производствени мощности на съвместната компания BMW Brilliance Automotive в Шънян.

Дебютът на екологичния баварец е и премиера на технологията BMW eDrive от пето поколение. При най-новите варианти на електромотора, мощната управляваща електроника, технологията за зареждане и високоволтовата батерия е постигнат значителен напредък по отношение на характеристиките на мощността, разхода на електроенергия и пробега. От 2021 година разработените от BMW Group компоненти ще се използват и при BMW iNEXT и BMW i4. С тези качества новото BMW iX3 е напредничаво и модерно предложение в сегмента на електромобилите. Електромоторът, управляващата електроника и трансмисията за пръв път са разположени в централен корпус. Електромоторът работи на принципа на синхронните електродвигатели без магнити. Конструктивният принцип на синхронния електродвигател позволява пълен отказ от използването на редкоземни елементи. Енергийната плътност на електромотора е повишена с 30 % спрямо досегашните напълно електрически автомобили на BMW Group. Коефициентът на полезно действие вече достига до 93 % срещу около 40 % при двигателите с вътрешно горене. Новото задвижване развива максимална мощност от 286 к.с., както и максимален въртящ момент от 400 Нм, който намалява по-малко при високи обороти за разлика от конвенционалните електромотори. BMW iX3 ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Това ускорение е на нивото на BMW X3 30i с конвенционално задвижване. Максималната скорост е електронно ограничена до 180 км/ч. Благодарение на подаването на мощността към задните колела се осигурява класическото за BMW усещане при шофиране, свързано с великолепно сцепление благодарение на ARB и изключителна ефективност.


С бруто енергийния си капацитет от 80 кВтч, от който се ползват 74 кВтч, както и благодарение на високата ефективност на задвижването новото BMW iX3 постига пробег от 460 километра в тестовия цикъл WLTP и до 520 километра в тестовия цикъл NEDC. Сред технологичните новости в рамките на технологията BMW eDrive от пето поколение е и иновативният зареждащ блок. Освен захранването на 400-волтовата високоволтова батерия той поема и 12-волтовата бордова мрежа. При ползването на променлив ток е възможно както монофазно, така и трифазно зареждане с мощност до 11 кВт. При свързване към бързи зарядни станции с прав ток могат да бъдат постигнати зарядни мощности до 150 кВт. По този начин високоволтовата батерия на новото BMW iX3 може да бъде заредена до 80 % от пълния си капацитет за 34 минути. Също така е възможно за повишаване на пробега за 10 минути да бъде заредена електроенергия, нужна за изминаването на 100 км.

При пътуване за повишаване на ефективността и комфорта допринася и адаптивната рекуперация. При нея интензивността на регенерацията на спирачната енергия се адаптира с помощта на навигационната система и регистрираната от сензорите на асистиращите системи ситуация на пътя. Така например при приближаване към кръстовище, при участък от пътя с ограничение на скоростта или движещ се отпред автомобил рекуперацията се ползва в максимална степен, докато при свободни пътни участъци, когато водачът отмести крака си от педала на газта, се активира функцията безмоторно движение. Като алтернатива на адаптивната рекуперация при режим на движение D водачът има възможност да избере висока, средна или ниска регенерация на спирачната енергия. Освен това със селектора на трансмисията на средната конзола могат да бъде активиран режимът В, при който с помощта на особено високата мощност на рекуперацията се осигурява характерното за електромобилите на BMW Group One-Pedal усещане. Модернизираната топлинна помпа, която е серийна, допълва насочеността към ефективност на BMW iX3.

Високоволтовата батерия от последно поколение се отличава с особено плоска конструкция. Тя е монтирана ниско в дъното на автомобила и е интегрирана в гъвкавата автомобилна архитектура на Sports Activity Vehicle. Благодарение на това центърът на тежестта на BMW iX3 е разположен със 7,5 см по-ниско в сравнение с вариантите с конвенционално задвижване, което дава съответните преимущества в динамиката. Сред специфичните за модела особености в областта на окачването е задната подрама, която осигурява необходимото за задвижването пространство. Серийното Адаптивно окачване включва амортисьори с електронно управление, чиито характеристики се адаптират към съответната пътна настилка и ситуацията на пътя. По този начин целенасочено се оптимизират както комфортът на возене, така и динамиката на управлението на новото BMW iX3. Опционалното Адаптивно М окачване предлага особено спортни характеристики на амортисьорите.
Спонтанното разгръщане на мощността на електромотора и настроеното специфично за модела окачване осигуряват спортно и пъргаво поведение на пътя на новото BMW iX3. С познатата от BMW i3 иновативна система за контрол на сцеплението ARB и високата стабилност по курса се осигурява удивителна тяга за един Sports Activity Vehicle със задвижване на едната ос, дори и при лоши метеорологични условия и нестабилни пътни настилки.

Всеобхватните предложения на BMW Charging са базирани на създадената още през 2013 година от BMW Group програма BMW 360° Electric. Още тогава с иновативните решения за зареждане у дома и при пътуване BMW Group поема лидерската позиция при развитието на електрическата мобилност. За пръв път за новото BMW iX3 се предлага новоразработеният Flexible Fast Charger. Той включва кабел за зареждане, който с помощта на адаптери може да бъде ползван с домакински и индустриални контакти. Друга новост е предлаганата от локалните партньори на определени пазари Smart Wallbox, която може да бъде интегрирана в налични Home Management System и за пръв път позволява обработката на свързаната с ползването на служебен автомобил документация при зареждането му у дома.
Новата cloud-базирана навигационна система BMW Maps подобрява прецизността и бързината при изчисляването на маршрута и часа на пристигане. В допълнение към вече познатите от BMW i3 услуги като навигация с индикация на пробега върху картата и детайлна информация за обществените зарядни станции – от адреса до заетостта, от типа на буксата и зарядната мощност до разплащането – вече на разположение са други функции в автомобила, които могат да бъдат ползвани чрез приложение. Сред тях е и навигационно планиране на маршрута включително препоръки за спирания за зареждане, както и информации за Points of Interest в близост до обществените зарядни станции и възможност за филтриране на бързите зарядни станции. BMW iX3 серийно се оборудва с най-новото поколение на системата за управление ID7, при която всеки ред програмен код в автомобила може да бъде актуализиран Over-The-Air. Високоефективното задвижване, всеобхватното използване на рециклирани суровини при изработката на алуминиевите отливки и термопластичните пластмаси, отказът от редкоземни елементи, както и 100-процентовото ползване на електроенергия от възобновяеми източници при производството и изработката на клетките на високоволтовата батерия осигуряват на новото BMW iX3 изключително добра екологична равносметка. СО2 преимуществото на BMW iX3 спрямо задвижваното от дизелов двигател BMW X3 xDrive 20d е над 30 % при ползване на електроенергия от европейския енергиен микс и с около 60 % при използването единствено на екологична електроенергия.

Екстериорният дизайн на новото BMW iX3 демонстрира типичните пропорции на Sports Activity Vehicle. По този начин то изразява своя стабилен премиум характер и всестранните качества на BMW X модел, които са запазени напълно и в комбинация със задвижването с нулеви локални емисии. Специфичните за модела дизайнерски елементи оптимизират аеродинамичните качества и визуално подчертават насочената към устойчивост задвижваща концепция. Предната броня и BMW бъбрековидната радиаторна решетка, както и дъното на автомобила са почти изцяло затворени, за понижаване на въздушното съпротивление допринася и оформлението на задната част. За контролираното обтичане на автомобила допринасят и новаторските аеродинамични алуминиеви джанти. Използваните за пръв път при новото BMW iX3 аеродинамични джанти осигуряват понижаване на въздушното съпротивление с около 5 % в сравнение с автомобил с конвенционални алуминиеви джанти. Този ефект се подсилва от висококачествените елементи във V-образните спици, чиято повърхност значително успокоява въздушния поток. Свързаното с това повишение на ефективността повишава пробега на новото BMW iX3 с около 10 км в новия тестов цикъл WLTP. В комбинация с аеродинамично модернизираното дъно в областта на задния дифузор и елементите на окачването, както и чрез управляемите въздушни клапи чисто електрическият SAV постига коефициент на въздушно съпротивление от 0,29.

Също както в екстериора, така и в интериора за електрическото задвижване на новото BMW iX3 подсказват дискретни сини акценти. Ясно структурираните елементи за управление, висококачествените материали и стилното оформление на повърхностите осигуряват типичната за SAV премиум атмосфера в интериора. Характерната гъвкавост се осигурява от предлагането на място, което е идентично с това при вариантите на BMW X3 с конвенционално задвижване. Чрез сгъване на разделената в съотношение 40 : 20 : 40 облегалка на задната седалка при необходимост вместимостта на багажника може да бъде увеличена от 510 до 1 560 литра. За пръв път при BMW iX3 чрез BMW IconicSounds Electric електрическото изживяване при шофиране се обогатява с акустична обратна връзка, с което печели допълнителна емоционална дълбочина. Промяната на натоварването е съпроводена с плавно модулиран звук, рекуперацията при движение по инерция и при спиране – от нежно филтрирана акустична обратна връзка, така че всяко състояние на пътя има подходяща звукова картина. При натискане на бутона Старт/Стоп прозвучава кратка композиция, която настройва клиентите за електрическото изживяване при шофиране. То е част от серийното оборудване на новото BMW iX3, звукът от задвижването се предлага в комбинация с линията на оборудване Impressive. Звукът от задвижването е оригинална разработка на звуковите инженери на BMW Sound и на акустични инженери. Оформлението Старт/Стоп на BMW iX3 е първият сериен звук, дело на сътрудничеството между Ханс Цимер със звуковия дизайнер на BMW Ренцо Витале. Звуковете от задвижването от сътрудничеството с Ханс Цимер ще се предлагат по-късно при електрифицираните автомобили на BMW.

Новото BMW iX3 се предлага в две атрактивни линии на оборудване. Още базовото ниво на оборудване включва множество детайли, които повишават комфорта, сигурността и радостта от шофирането. То включва лаково покритие металик, 19-инчови аеродинамични джанти, LED фарове, панорамен стъклен покрив и автоматичен капак на багажника, както и Асистент за шофиране Professional с контрол на скоростта с функция Stop & Go, Асистент за завиване и водене в лентата, както и предупреждение при смяна и напускане на лентата, Контрол на дистанцията при паркиране със сензори отпред и отзад, индикатор на налягането на въздуха в гумите и алармена система. Освен това оборудването включва и спортен волан, пакет за съхранение, вътрешно осветление, седалка на водача с електрически регулировки и функция памет, както и автоматична климатична инсталация с топлинна помпа и 3-зоново управление, а също и функции за стационарно отопление и стационарна климатизация. Базовото оборудване включва и BMW Live Cockpit Professional включително оптимизирана навигация, BMW Intelligent Personal Assistant, Интеграция на смартфони с подготовка за Apple CarPlay и Android Auto, Remote Software Upgrade, дигиталните услуги на BMW Connected Charging, телефония с безжично зареждане и озвучителна система с DAB-радио.

Опционалният пакет оборудване Impressive включва 20-инчови алуминиеви джанти с нов, аеродинамично оптимизиран дизайн и Адаптивни LED фарове. Освен това са включени акустично остъкляване на предните странични прозорци, комфортен достъп, кожена тапицерия Vernasca и спортни седалки включително лумбална опора на предните седалки. Повишението на комфорта и сигурността се осигурява от BMW Head-Up дисплея, Асистент за дългите светлини и Асистента за паркиране Plus включително камера за обратно виждане, Асистент за движение на заден ход и Surround View. BMW управлението с жестове и озвучителната система Harman Kardon Surround Sound повишават ексклузивната атмосфера и комфорта на возене.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене