Босът на DAZN Джо Марковски: Пулев може да обърка сметките

Джо Марковски

Боксовият мач между Кубрат Пулев и Антъни Джошуа няма да бъде излъчен по традиционните български телевизионни канали. Правата за спортното събитие на годината се държат от онлайн стрийминг компанията "Да Зоун" (DAZN). Специално за читателите на "България Днес" изпълнителният вицепрезидент на гиганта Джо Марковски разказа какво може да очакват феновете от настоящата и бъдещата продукция.

- Г-н Марковски, каква е причината DAZN да влезе и в България, след като вече постигнахте голям успех в САЩ, Германия и Италия?

- След пет години на бърз прогрес, значими инвестиции и възвръщаемост DAZN се разраства глобално в над 200 страни из целия свят. Имаме програма, която включва някои от най-големите имена в бокса като Канело Алварес, Генади Головкин, Антъни Джошуа. Кубрат Пулев е официален претендент за титлата в тежка категория. Той ще се опита да попречи на плановете на Джошуа към обединение на всички пояси. Много хора мислят, че Антъни ще спечели, но Пулев може да обърка сметките.

- Какво още могат да видят феновете на бокса, ако се абонират за DAZN?

- Имаме фантастичен архив от мачове. България е много важен пазар за нас заради Пулев. Имаме възможност да представим нашите продукти. Искаме да съберем данни за интереса на хората, за да планираме нашата следваща стратегия. Ако България се превърне в интересен пазар, ще инвестираме още повече тук. Като цяло нашата платформа е на английски език. Но ще опитаме с коментатори в различни страни, където има смисъл от това. Например ще имаме български глас за мача на Пулев с Джошуа. За срещата на Генади Головкин с Камил Шеримета на 18 декември ще имаме полски коментатор.

- Вашата платформа ще излъчва мачове чрез интернет. Планирате ли да имате и телевизионен канал, който да е достъпен чрез българските оператори?

- Правили сме това в Германия и Италия. Там работим с традиционните телевизионни оператори и имаме изграден канал. Нашата основна идея, включително и за България, е да използваме стрийм, също както "Нетфликс", "Спотифай" и "Амазон Прайм". Ако навлезем по-надълбоко във вашата страна и инвестираме в местна продукция, може да използваме допълнително партньорство. Много е важно да видим кои страни ще проявят най-голям интерес към нашите продукти, за да решим къде да насочим нашите инвестиции.

- Ще остане ли цената за месечния абонамент 2.99 лв. и планирате ли годишни планове с отстъпки?

- Причината да поставим толкова ниска цена е, защото в България все още потребителите не са свикнали със стрийминг каналите. Целта ни е да се уверим, че няма да има финансова бариера за абонатите. Не бихме искали да предоставим възможност за извинение или оплакване заради високата цена. Много малко хора биха казали, че това е несправедлива сделка за първия месец, когато ще имаме Джошуа срещу Пулев, Алварес срещу Калъм Смит, Генади Головкин срещу Шеримета. Това са 3-4 много големи срещи за един месец. В по-далечен план нашата цена и стратегия ще бъде определена от доста фактори. Какво точно ще предложим, броят на мачовете, дали ще има местни коментатори, дали ще инвестираме повече в този пазар. Всичко това ще дойде във времето. Но в близко бъдеще цената ще бъде месечна и ще бъде ниска.

- Откъде идва името на DAZN?

- Историята е добра. Имах късмет да бъда замесен в създаването на компанията. Преди шест години, още преди самия старт, взехме решение нашият първи пазар да бъде Япония. Наехме специална агенция, за да измислим вълнуващо име. Най-доброто, до което стигнахме беше DAZN. На японски език значението е близко до боен дух. Готовност за битка. Ние влизахме в сблъсък с традиционните телевизии. Освен това марката беше свободна. Можехме да я брандираме в социалните мрежи. Беше нещо свежо и иновативно.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Йорданка Христова празнува 60 г. на сцената с концерт в Античния театър
Защо мъжете заспиват след оргазъм?
"Де е България?" – революционен финал от Миро и Маестрото в зала "Арена София"!
След развода с Брад Пит Анджелина Джоли е придобила 100 млн. долара
Йордан Лечков стана за първи път дядо

Напишете дума/думи за търсене